Szanowni Klienci, z dniem 01.06.2022 r. Skyhelp.pl zakończył obsługę nowych spraw. Obecnie procesowane są wyłącznie sprawy Klientów zgłoszone do 31.05.2022 r.
Jeśli chcesz złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, zapraszamy do skorzystania z usług AirCashBack.com.
placeholder-image
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Mamy szeroką wiedzę w dziedzinie prawa oraz doświadczenie w procesach administracyjnych i sądowych z przewoźnikami – zarówno w przypadku rejsów tradycyjnych, jak i czarterowych. Z naszą pomocą odszkodowanie za przesunięty lot uzyskasz w szybki, bezproblemowy sposób.

Odszkodowanie za odwołany lot

Kiedy należy mi się odszkodowanie za lot?

Aby zaistniała okoliczność, w której Pasażer ma prawo do odszkodowania za odwołany lot, wina za tą sytuację musi wynikać z zaniedbania przewoźnika. Linie lotnicze nie mają wpływu na zamknięcie granic. Jeśli Twój lot został odwołany przez pandemię koronawirusa to w takim wypadku przysługuje Ci zwrot za bilet. Jednak sytuacją nagminną jest obecnie odrzucanie wniosków o odszkodowania i powoływanie się na okoliczności nadzwyczajne, czyli pandemię. Argument ten jest nadużywany przez przewoźników, dlatego jeżeli otrzymałeś odmowę wypłaty odszkodowania, w której linie powołują się właśnie na pandemię, skontaktuj się z nami a my zweryfikujemy zasadność tej decyzji.


Czy należy mi się odszkodowanie za odwołanie lotu z powodu pandemii COVID- 19?

Aby zaistniała okoliczność, w której Pasażer ma prawo do odszkodowania za odwołany lot, wina za tą sytuację musi wynikać z zaniedbania przewoźnika. Linie lotnicze nie mają wpływu na zamknięcie granic. Jeśli Twój lot został odwołany przez pandemię koronawirusa to w takim wypadku przysługuje Ci zwrot za bilet. Jednak sytuacją nagminną jest obecnie odrzucanie wniosków o odszkodowania i powoływanie się na okoliczności nadzwyczajne, czyli pandemię. Argument ten jest nadużywany przez przewoźników, dlatego jeżeli otrzymałeś odmowę wypłaty odszkodowania, w której linie powołują się właśnie na pandemię, skontaktuj się z nami a my zweryfikujemy zasadność tej decyzji.


Jaka pomoc należy mi się gdy utknę na lotnisku z powodu odwołania lotu?

Aby zaistniała okoliczność, w której Pasażer ma prawo do odszkodowania za odwołany lot, wina za tą sytuację musi wynikać z zaniedbania przewoźnika. Linie lotnicze nie mają wpływu na zamknięcie granic. Jeśli Twój lot został odwołany przez pandemię koronawirusa to w takim wypadku przysługuje Ci zwrot za bilet. Jednak sytuacją nagminną jest obecnie odrzucanie wniosków o odszkodowania i powoływanie się na okoliczności nadzwyczajne, czyli pandemię. Argument ten jest nadużywany przez przewoźników, dlatego jeżeli otrzymałeś odmowę wypłaty odszkodowania, w której linie powołują się właśnie na pandemię, skontaktuj się z nami a my zweryfikujemy zasadność tej decyzji.


Mój lot został odwołany na kilka dni przed jego terminem. Czy należy mi się odszkodowanie?

Aby zaistniała okoliczność, w której Pasażer ma prawo do odszkodowania za odwołany lot, wina za tą sytuację musi wynikać z zaniedbania przewoźnika. Linie lotnicze nie mają wpływu na zamknięcie granic. Jeśli Twój lot został odwołany przez pandemię koronawirusa to w takim wypadku przysługuje Ci zwrot za bilet. Jednak sytuacją nagminną jest obecnie odrzucanie wniosków o odszkodowania i powoływanie się na okoliczności nadzwyczajne, czyli pandemię. Argument ten jest nadużywany przez przewoźników, dlatego jeżeli otrzymałeś odmowę wypłaty odszkodowania, w której linie powołują się właśnie na pandemię, skontaktuj się z nami a my zweryfikujemy zasadność tej decyzji.


Moja podróż opóźniła się ze względu na złe warunki atmosferyczne. Czy przysługuje mi odszkodowanie?

Aby zaistniała okoliczność, w której Pasażer ma prawo do odszkodowania za odwołany lot, wina za tą sytuację musi wynikać z zaniedbania przewoźnika. Linie lotnicze nie mają wpływu na zamknięcie granic. Jeśli Twój lot został odwołany przez pandemię koronawirusa to w takim wypadku przysługuje Ci zwrot za bilet. Jednak sytuacją nagminną jest obecnie odrzucanie wniosków o odszkodowania i powoływanie się na okoliczności nadzwyczajne, czyli pandemię. Argument ten jest nadużywany przez przewoźników, dlatego jeżeli otrzymałeś odmowę wypłaty odszkodowania, w której linie powołują się właśnie na pandemię, skontaktuj się z nami a my zweryfikujemy zasadność tej decyzji.


Moje wakacje znacznie odbiegały warunków w umowie z biurem podróży - jakich kwot mogę domagać się w ramach odszkodowania?

Aby zaistniała okoliczność, w której Pasażer ma prawo do odszkodowania za odwołany lot, wina za tą sytuację musi wynikać z zaniedbania przewoźnika. Linie lotnicze nie mają wpływu na zamknięcie granic. Jeśli Twój lot został odwołany przez pandemię koronawirusa to w takim wypadku przysługuje Ci zwrot za bilet. Jednak sytuacją nagminną jest obecnie odrzucanie wniosków o odszkodowania i powoływanie się na okoliczności nadzwyczajne, czyli pandemię. Argument ten jest nadużywany przez przewoźników, dlatego jeżeli otrzymałeś odmowę wypłaty odszkodowania, w której linie powołują się właśnie na pandemię, skontaktuj się z nami a my zweryfikujemy zasadność tej decyzji.


Odszkodowanie za odwołany lot

Kiedy należy się odszkodowanie za odwołany lot?

Jeśli połączanie zostało odwołane, to podróżujący może całkowicie zrezygnować z usługi. Wówczas przewoźnik musi zwrócić mu pieniądze za zakup biletu. Gdy plan zakładał przesiadkę, to do kwoty odszkodowania należy doliczyć koszt zrealizowanych lub niezrealizowanych przelotów. Do tego linie lotnicze muszą zapewnić Klientowi transport lotniczy do pierwotnego miejsca rozpoczęcia podróży w jak najwcześniejszym terminie. Skorzystanie z takiej opcji jest możliwe, jeśli cały rejs został wykupiony na jednej rezerwacji.


Ile wynosi kwota rekompensaty podczas odwołania samolotu?

Wysokość odszkodowania za odwołany przelot zależy od odległości, jaka dzieli lotnisko początkowe i końcowe. Kwoty prezentują się następująco:


Zmniejszenie kwoty odszkodowania?

W niektórych przypadkach rekompensata może zostać obniżona aż o 50 procent. Dzieje się tak wtedy, gdy linie lotnicze zapewnią podróżującemu alternatywny samolot, którego godzina przylotu nie różni się od pierwotnie planowanej o:


Czego można wymagać od linii lotniczych, gdy odwołują samolot?

Niestety przewoźnicy często uchylają się od swoich obowiązków i nie zapewniają oczekującym opisanych wyżej świadczeń. W takich sytuacjach przydaje się znajomość praw pasażera. Należy być świadomym tego, że linie lotnicze powinny zwrócić podróżującym koszty poniesione w trakcie oczekiwania na samolot. Dlatego warto zbierać paragony i inne poświadczenia wydatków, które były uzasadnione, czyli związane z wyżywieniem i noclegiem albo z zapewnieniem innego środka transportu (pociągu, autokaru, rejsu innych linii lotniczych), jeśli dany przewoźnik nie zorganizował połączenia alternatywnego. Te dokumenty można od razu dołączyć do wniosku na naszej stronie.


O czym warto jeszcze pamiętać?

Już podczas oczekiwania na opóźniony lot warto rozpocząć zbieranie potwierdzeń, które pomogą w późniejszym staraniu się o odszkodowanie czy zwrot pieniędzy. Zalecamy:


Odszkodowanie a odwołane połączenia czarterowe

W celu organizacji wycieczki lub wczasów za granicą biura turystyczne często wykorzystują loty czarterowe. Uczestnicy takiego rejsu mają te same prawa co osoby, które wybrały regularną ofertę. Jeśli odwołanie lotu to wina linii lotniczych, wówczas podróżujący nie muszą bezpośrednio kontaktować się z przewoźnikiem. To agencja powinna wystąpić w ich imieniu i dopełnić wszelkich formalności. Jednak jak postąpić w sytuacji, w której za problemy z podróżą samolotem odpowiada organizator wycieczki? Co jeśli to on nie dopilnował, aby przewoźnik zapewnił osobom oczekującym na lot właściwą opiekę? Wówczas Klienci powinni zwrócić się z reklamacją do okreslonego biura podróży. Organizator danej imprezy turystycznej ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi. Po przekroczeniu tego terminu reklamacja zostaje uznana za zasadną.


Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?

Mamy doświadczenie w ubieganiu się o odszkodowania z powodu odwołanej podróży samolotem. Doskonale znamy prawa pasażera oraz obowiązki linii lotniczych, jakie wynikają z międzynarodowych rozporządzeń i regulacji. Wystarczy, że wypełnisz prosty wniosek na naszej stronie, a my przystąpimy do jego bezpłatnej weryfikacji. Postaramy jak najszybciej się z Tobą skontaktować i będziemy na bieżąco informować o postępach w danej sprawie. Pobieramy prowizję tylko w przypadku wygranej – dzięki temu nie narażasz się na ryzyko niepotrzebnych wydatków. Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia w celu jak najszybszego uzyskania odszkodowania. Zachęcamy również do podzielenia się powyższymi informacjami z innymi uczestnikami odwołanego lotu.