Opóźniony samolot Air Canada – odszkodowanie
Wielu podróżnych wybiera samolot jako najszybszy i najbardziej komfortowy środek transportu. Niestety niektórym niedane było cieszyć się przywilejami podniebnych wojaży. To wszystko za sprawą zakłóceń, do jakich może dojść z przyczyn zależnych, bądź niezależnych od przewoźnika. Warto mieć na uwadze, że za wszelkie niedogodności, o ile nie spowodowały ich okoliczności nadzwyczajne, należy się odszkodowanie. Poznaj prawa pasażerów.
Spis treści:
Anulowany lot
Linia lotnicza Air Canada, podobnie jak wszyscy inni przewoźnicy, w razie anulowania rejsu zobligowany jest do udzielenia rekompensaty. Niestety dla pokrzywdzonych pasażerów oznacza to zazwyczaj propozycję zmiany terminu lotu lub wydanie vouchera na kolejne zakupy w firmie. Tymczasem najczęściej taka próba przeprosin jest nieadekwatna do poniesionych strat.
Pamiętaj, że jeżeli nie satysfakcjonują Cię warunki zaproponowane przez Air Canada, reklamacja może być złożona w każdej chwili (lecz nie później niż 3 lata od daty planowanego lotu). O pozostałych warunkach i naszym udziale w całym procesie przeczytasz dalej.
Jak uzyskać odszkodowanie?
Już na lotnisku, w momencie, gdy dochodzi do zakłóceń lotu, warto zgromadzić i zanotować szczegóły całego wydarzenia. Będą one miały duże znaczenie dla rezultatu reklamacji. Również za opóźnienie wynoszące powyżej trzech godzin możesz oczekiwać finansowej rekompensaty. Ale uwaga! Czas przylotu to moment, w którym załoga otwiera drzwi, a nie moment dotknięcia podłoża kołami samolotu. To tylko jeden z „kruczków”, które trzeba znać, aby wszcząć procedurę ubiegania się o rekompensatę.
Dlatego, aby dobrze przygotować się do zmagań z rynkowym potentatem, trzeba przygotować odpowiednie dokumenty. Dostarcz nam dane na temat planowanej daty i godziny odlotu, miejsca zdarzenia, okoliczności, które sprawiły, że lot był opóźniony albo się nie odbył.
My pomożemy Ci w oszacowaniu należnej kwoty rekompensaty. Wsparcie specjalistów znających branżę i aktualnie obowiązujące przepisy będzie pomocne już na etapie wysyłania reklamacji oraz wniosku do krajowego organu wykonawczego. U boku klientów stajemy również wtedy, gdy sprawa trafia do sądu.
Odwołanie lotu Air Canada – kiedy należy się odszkodowanie?
Prawo jasno definiuje sytuacje, w których podróżny może otrzymać odszkodowanie. Dotyczy to:
- wszystkich osób, które poniosły straty, nie tylko obywateli Unii Europejskiej,
- lotnisk położonych na terenie Unii Europejskiej,
- sytuacji, w których odprawa nie była opóźniona i odbyła się przynajmniej 45 minut przed planowanym odlotem,
- zdarzeń, w których wina była po stronie przewoźnika i nie miała nic wspólnego z czynnikami niezależnymi tj. strajkiem obsługi lotniska, zagrożeniem terrorystycznym, złymi warunkami pogodowymi itp.
- lotów, które odbyły się w ciągu ostatnich trzech lat.
Odszkodowanie oferowane przez przewoźnika może przybrać różne formy. Znane są też przypadki, że wartość zaproponowanego vouchera, kuponu czy inny termin lotu nie rozwiązywały kłopotów klientów i miały mocno zaniżoną wartość. Innym problemem jest nadużywanie pojęcia „nadzwyczajnych okoliczności” przez przewoźników. Odszkodowanie należy się także w przypadku trudności technicznych czy operacyjnych po stronie firmy świadczącej usługi.
Pamiętaj, że Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady jasno precyzuje, że wartość odszkodowania może wynieść do 600 Euro. Kwota ta jest oczywiście zmienna i zależy od kilku czynników. Pomożemy Ci ustalić realną wartość rekompensaty, na jaką zasługujesz. Możesz też otrzymać zwrot kosztów za np. hotel czy posiłek.
Pomoc w uzyskaniu rekompensaty od Air Canada
Znamy wiele przypadków, w których rozczarowani i sfrustrowani pasażerowie próbowali samodzielnie dociekać sprawiedliwości. Wielu z nich zrezygnowało jednak z ubiegania się o odszkodowanie, ponieważ cała procedura trwa dość długo, wymaga dobrej znajomości przepisów prawa i oczywiście nieustępliwości. W imieniu naszych klientów uzyskaliśmy już wiele odszkodowań za opóźniony lot od Air Canada. Sprawdź odszkodowanie.
Dlaczego my?
- jesteśmy skuteczni i doświadczeni, na koncie mamy wiele pozytywnie rozpatrzonych reklamacji od Air Canada i innych przewoźników,
- dysponujemy bardzo dokładną i obszerną bazą lotów oraz archiwalnymi informacjami na temat warunków pogodowych, jakie panowały w danym dniu,
- pomożemy Ci precyzyjnie oszacować wysokość należnej rekompensaty, abyś nie poniósł strat,
- dobrze znamy regulacje zawarte w unijnym rozporządzeniu WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku oraz umiemy prawidłowo interpretować obowiązujące zapisy.
Wiemy, że sytuacja, w której plan wakacji czy podróży służbowej uległ załamaniu, zawsze jest stresująca. Apelujemy jednak, aby z rozwagą podchodzić do rekompensat oferowanych przez przewoźników. Zdarza się, że firmy w ramach odszkodowania proponują vouchery na kolejne zakupy czy zmianę terminu lotu. Takie „przeprosiny” nie zawsze mają wartość adekwatną do poniesionych strat.