Opóźniony samolot American Airlines – odszkodowanie
Samolot to wygodny i szybki środek transportu. Jednak nawet w przypadku tego sposobu podróżowania coś może pójść nie tak. W praktyce jest wiele czynników mogących wpłynąć na punktualność startu i lądowania. Czasem, z przyczyn zależnych lub niezależnych od przewoźnika lot może się w ogóle nie odbyć.
Spis treści:
Czy warto skorzystać z propozycji przewoźnika?
O ile powodem jego odwołania nie są np. zagrożenia terrorystyczne czy złe warunki pogodowe, o tyle pasażer może złożyć reklamację na odwołany lot. American Airlines, podobnie jak inne linie, muszą ustosunkować się do zarzutów i, o ile wina faktycznie leżała po ich stronie, zaproponować rekompensatę.
Zdarza się, że formą przeprosić mają być vouchery czy kupony do wykorzystania przy kolejnych zakupach. Jeśli taka forma rekompensaty Cię nie satysfakcjonuje, nie akceptuj jej, inaczej utracisz prawo do odszkodowania. American Airlines w takich sytuacjach może być zmuszone wypłacić Ci nawet 600 Euro zadośćuczynienia (finalna kwota zależy od kilku czynników m.in. długości trasy i tego, jak długie było opóźnienie).
Jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony samolot American Airlines?
Samo złożenie reklamacji na zakłócony lot może nie być niczym skomplikowanym, wymaga jednak dobrego przygotowania. Często linie próbują uniknąć odpowiedzialności finansowej, próbując udowodnić, że przyczyną zakłóceń były sytuacje nadzwyczajne.
Jednak europejskie rozporządzenie WE 261 jasno definiuje, w jakich okolicznościach do odpowiedzialności pociągana jest firma organizująca lot. Dotyczy to wydarzeń, takich jak:
- strajk pracowników linii lotniczej,
- problemy techniczne z maszyną,
- problemy operacyjne.
Wyłączone z zapisów są sytuacje, na które nie ma wpływu przewoźnik. Jeśli zaistniało zagrożenie terrorystyczne, problemy medyczne, niestabilna sytuacja polityczna, zła pogoda, strajk obsługi lotniska i w ich rezultacie doszło do odwołania lotu, reklamacja zostanie odrzucona.
W celu ubiegania się o rekompensatę za straty należy złożyć stosowny wniosek u przewoźnika. Ale szybciej i bezstresowo będzie powierzyć to zadanie nam. W tym przypadku pierwszym krokiem, jaki powinieneś podjąć w dociekaniu sprawiedliwości, jest wypełnienie formularz online na naszej stronie. Potrzebne będą takie informacje jak:
- lotnisko początkowe i końcowe,
- imię,
- nazwisko,
- adres email,
- numer telefonu.
Na dalszym etapie procedury o odszkodowanie za opóźniony lot potrzebna będzie też informacja o numerze lotu, jego dacie i godzinie, w jakiej miał się odbyć oraz przyczynie, dla której do niego nie doszło.
Odwołanie lotu American Airlines – kiedy należy się odszkodowanie od linii lotniczej?
Choć wszyscy pasażerowie, którzy na trasie swojej podróży spotkali się z zakłóceniami, mają prawo czuć się poszkodowani, to jednak nie każdy może ubiegać się o rekompensatę. Linia lotnicza ma obowiązek zaproponować rekompensatę, o ile zostały spełnione następujące przesłanki:
- opóźnienie w realizacji usługi wyniosło więcej niż 3 godziny,
- odprawa odbyła się punktualnie,
- odwołanie lub opóźnienie dotyczy lotu z ostatnich trzech lat,
- lotnisko początkowe i docelowe znajdują się na terenie Unii Europejskiej.
W razie opóźnień lub odwołanych lotów z winy przewoźnika firma powinna zapewnić pasażerom nie tylko zwrot środków za bilet (maksymalnie 600 Euro), ale też wyżywienie i napoje, dostęp do telefonu i poczty elektronicznej, a nawet zakwaterowanie z noclegiem i lot powrotny (zwrot kosztów).
Wspomniane już okoliczności nadzwyczajne, niezależne od przewoźnika nie kwalifikują się do ubiegania się o rekompensatę. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za sytuacje, w których pogoda, zagrożenie bezpieczeństwa czy problemy medyczne były powodem zakłócenia ruchu powietrznego.
Pomoc w uzyskaniu rekompensaty od American Airlines
Ubieganie się o odszkodowanie za anulowany lot, lot z ponad 3 godzinnym opóźnieniem czy za odmowę wejścia na pokład od wymaga zebrania wszystkich najpotrzebniejszych danych. Sama procedura, choć nie jest trudna, wymaga czasu, zaangażowania, a nierzadko też, stalowych nerwów. W kontrowersyjnych przypadkach linie mogą próbować przeforsować własną argumentację tego, dlaczego odwołały lot.
Innym problemem jest proponowanie rekompensat nieadekwatnych do skali poniesionych strat (np. kupony rabatowe czy vouchery, zmiana daty wylotu itp.). Przyjęcie takiej ugody jest równoznaczne ze zrzeczeniem się prawa do uzyskania pieniędzy.
Dobrze znamy zapisy wiążącego w tej sytuacji rozporządzenia europejskiego WE 261/2004 i poprawnie je interpretujemy. Dlatego jesteśmy w stanie w Twoim imieniu zgłosić się po odszkodowanie za zakłócony lot. Na koncie mamy już wiele podobnych spraw rozwiązanych z korzyścią dla klienta, dlatego naszym atutem jest duże doświadczenie, ogromne zaangażowanie i indywidualne podejście do każdego przesłanego nam zgłoszenia.
Jeżeli należysz do grona poszkodowanych przez linie lotnicze i uważasz, że nie otrzymałeś wsparcia, które gwarantuje Ci prawo, zwróć się do nas, zostawiając swoje dane w formularzu online. Oddzwonimy, aby wspólnie złożyć reklamację. Sprawdź odszkodowanie.