Szanowni Klienci, z dniem 01.06.2022 r. Skyhelp.pl zakończył obsługę nowych spraw. Obecnie procesowane są wyłącznie sprawy Klientów zgłoszone do 31.05.2022 r.
Jeśli chcesz złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, zapraszamy do skorzystania z usług AirCashBack.com.
placeholder-image

Opóźniony lub odwołany lot?

Odszkodowania za odwołany i opóźniony lot

Odszkodowanie od linii lotniczych

Enter Air – odszkodowanie za opóźniony lot

Po europejskim niebie każdego dnia kursuje blisko dwadzieścia pięć tysięcy samolotów. Przy tak dużym natężeniu może zdarzyć się nieprzewidziane zakłócenie, za które pasażer może ubiegać się o odszkodowanie. Jednym z popularniejszych przewoźników jest Enter Air, polska czarterowa linia lotnicza, która posiada pięć stałych baz operacyjnych, w tym dwie mieszczące się na lotnisku w Katowicach Pyrzowicach oraz na lotnisku Chopina w Warszawie.

Złóż wniosek teraz

Enter Air

Firma ma także sezonowe bazy zagraniczne, spośród których można wymienić, chociażby Port lotniczy Ben Guriona w Tel Awiwie, Port Lotniczy Manchester w Wielkiej Brytanii czy Port Lotniczy Paryż Roissy Charles de Gaulle w północno-wschodniej części aglomeracji paryskiej.

W sytuacji, kiedy korzystając z usług tej linii lotniczej, zdarzy się, że nasz lot zostanie opóźniony bądź odwołany, wówczas na mocy prawa europejskiego możemy ubiegać się o rekompensatę w wysokości nawet do 600 euro. Sprawdź, w jaki sposób możesz dochodzić swoich praw, aby móc otrzymać należną rekompensatę.

Jak uzyskać odszkodowanie za lot odwołany?

Zwiększony ruch w przestrzeni powietrznej spowodował, że coraz częściej zdarzają się różnego rodzaju nieprzewidziane sytuacje oraz zakłócenia w przelotach. Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak irytująca potrafi być informacja o odwołaniu czy opóźnieniu lotu, w szczególności czarterowego, dlatego przygotowaliśmy wszystkie najważniejsze informacje, dzięki którym możesz otrzymać odszkodowanie.

Wysokość rekompensat w przypadku zakłóceń w przelocie, do których doszło z winy linii lotniczych, reguluje rozporządzenie WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku. Kwota zwrotu jest uzależniona od kilku czynników, w tym między innymi od długości trasy:

  • 250 euro – w przypadku, kiedy dystans przelotu wynosi do 1500 km,
  • 400 euro – w sytuacji, kiedy trasa nie przekracza 1500 km (w obrębie Unii Europejskiej),
  • 400 euro – w przypadku lotów o trasie od 1500 do 3500 km,
  • 600 euro – w sytuacji, gdy dystans jest dłuższy niż 3500 km.

To, co jest charakterystyczne dla lotów czarterowych to przede wszystkim fakt, że bardzo często podróżujemy nimi w parach lub większymi grupami. Dlatego o odszkodowanie od mogą ubiegać się wszystkie osoby, które wykupiły miejscówki. Oznacza to, że dzieci do drugiego roku życia zwykle nie będą miały prawa do rekompensaty, ponieważ najczęściej przelatują u rodziców na kolanach.

W tym miejscu jednak warto zaznaczyć, że w tego typu sytuacjach wiele się zmienia, zwłaszcza że pojawiają się pierwsze wyroki sądów, które wyraźnie wskazują na prawo do odszkodowania za opóźniony lot również dla niemowląt.

Dzieci od dwóch do osiemnastu lat, które miały wykupione miejsce w samolocie, mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy za zakłócenia w przelocie. Ponieważ jednak nie mają pełnej zdolności do czynności prawnych, w procesie ubiegania się o należną rekompensatę, musi reprezentować je rodzic lub opiekun prawny. Z kolei pełnoletni pasażerowie mogą wnioskować o odszkodowanie samodzielnie lub całą grupą.

Kiedy przysługuje odszkodowanie za opóźniony bądź odwołany lot?

Niezależnie od tego, czy podróżujemy liniami regularnymi czy czarterowymi, warto mieć na uwadze kwestie regulowane przez wyżej wspomniane już rozporządzenie WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, które obejmuje prawie wszystkie trasy w Europie.

Przepisy prawne obejmują nie tylko przestrzeń powietrzną Unii Europejskiej, ale także Norwegię, Islandię, Szwajcarię, czy tzw. regiony peryferyjne takie jak, chociażby Wyspy Kanaryjskie, Martynika, Gujana Francuska i Madera. W błędzie są zatem osoby, które myślą, że o odszkodowanie mogą ubiegać się wyłącznie osoby podróżujące po Europie.

Jeśli przelot rozpoczyna się w dowolnym porcie lotniczym znajdującym się na obszarze Unii, wówczas jest on objęty rozporządzeniem WE 261/2004. Prawo jest po naszej stronie również w sytuacji, kiedy lot odlatuje spoza Unii Europejskiej, ale jest obsługiwany przez europejskiego przewoźnika.

O odszkodowanie można ubiegać się praktycznie w każdej sytuacji, kiedy do zakłóceń w przelocie doszło z winy linii lotniczych. Trzeba jednak pamiętać, że rekompensata nie należy się nam, kiedy zaistniały tzw. nadzwyczajne okoliczności. Należą do nich takie sytuacje jak:

  • strajki pracowników lotniska lub kontroli ruchu lotniczego,
  • uderzenie pioruna,
  • nieprzewidziane wypadki medyczne,
  • niekorzystne warunki meteorologiczne,
  • niepokoje polityczne,
  • ograniczenia kontroli ruchu lotniczego,
  • akty terrorystyczne.

Według przepisów rozporządzenia WE 261/2004 we wszystkich wyżej wymienionych okolicznościach przewoźnik może uniknąć odpowiedzialności do wypłaty odszkodowania. W tym miejscu warto dodać, że linie lotnicze mogą też wypłacić mniejszą kwotę, jeżeli zaproponują nam inny lot, w którym czas przybycia do miejsca docelowego nie będzie różnić się od pierwotnie zakładanego. W sytuacji natomiast, kiedy zdecydujemy się na przyjęcie kuponu, czy vouchera uprawniającego do zniżki podczas dokonywania kolejnej rezerwacji, wówczas tracimy prawo do ubiegania się o rekompensatę.

Złóż wniosek teraz

Pomoc w uzyskaniu rekompensaty za lot od Enter Air

W sytuacji, kiedy doszło do nieprzewidzianych zakłóceń w przelocie, wówczas przede wszystkim nie należy się stresować. Aby otrzymać zwrot kosztów, należy pamiętać o zgromadzeniu wszelkich niezbędnych dokumentów, w tym między innymi karty podkładowej, biletu elektronicznego oraz zawiadomienia o zaistniałej sytuacji.

Chcąc otrzymać odszkodowanie od Enter Air, warto też mieć dokumenty, które będą stanowić potwierdzenie wszystkich poniesionych wydatków związanych z zakłóceniem w przelocie (taksówka, nocleg w hotelu, posiłki itp.).

Ponadto, aby zwiększyć swoje szanse na otrzymanie rekompensaty, warto:

  • ustalić, jaka jest faktyczna przyczyna zakłócenia w locie,
  • zapisać szczegółowe dane przelotu, zwłaszcza numer, przewidywany czas odlotu i przelotu, a także długość opóźnienia wraz z rzeczywistym czasem startu i lądowania,
  • zebrać dowody, na przykład korespondencję od przewoźnika potwierdzającą zakłócenie lub zdjęcia tablicy odlotów.

Pamiętaj też, aby nie podpisywać żadnych dokumentów ani nie przyjmować ofert, które mogłyby świadczyć o tym, że zrzekasz się swoich praw pasażera.

W SkyHelp rozumiemy, że podróżujący polskimi czarterowymi liniami lotniczymi bardzo często nie mają czasu oraz doświadczenia, aby dochodzić należnego im odszkodowania. Dlatego wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom wszystkich pasażerów, oferujemy profesjonalną pomoc w składaniu roszczeń o zwrot kosztów z powodu zakłóceń w przelocie.

Dzięki temu, że doskonale znamy prawa pasażerów oraz zasady europejskiego rynku lotniczego, jesteśmy w stanie odzyskać rekompensatę nawet do 600 euro na pasażera. Za złożenie wniosku i rozpatrzenie sprawy nie żądamy żadnych opłat – prowizje pobieramy wyłącznie od wypłaconego odszkodowania.

Nie czekaj

Z nami czekają Cię 3 kroki aby uzyskać odszkodowanie – kilka minut na wypełnienie wniosku

kroki ikona

Wypełniasz wniosek na naszej stronie

Zajmie Ci to jedynie kilka minut.

kroki ikona

My indywidualnie weryfikujemy Twój lot

Zgłaszamy wniosek o odszkodowanie do linii lotniczych w Twojej sprawie. Informujemy Cię na bieżąco o postępach.

kroki ikona

Wypłacamy Ci uzyskane odszkodowanie

Pobieramy prowizję jedynie w przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku. Nie ponosisz innych kosztów.