Szanowni Klienci, z dniem 01.06.2022 r. Skyhelp.pl zakończył obsługę nowych spraw. Obecnie procesowane są wyłącznie sprawy Klientów zgłoszone do 31.05.2022 r.
Jeśli chcesz złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, zapraszamy do skorzystania z usług AirCashBack.com.
placeholder-image

Opóźniony lub odwołany lot?

Odszkodowania za odwołany i opóźniony lot

Odszkodowanie od linii lotniczych

Odszkodowanie od Finnair za opóźniony lot

Jedną z największych linii lotniczych w Finlandii jest Finnair, której siedziba mieści się w Vantaa. Przewoźnik ten funkcjonuje na międzynarodowym rynku lotniczym nieprzerwanie od lat dwudziestych XX wieku, a jego głównym portem przesiadkowym jest lotnisko Helsinki-Vantaa.

Złóż wniosek teraz

Finnair

Finlandzka linia lotnicza oferuje rejsy do ponad stu trzydziestu krajów na terenie Europy, a także do państw w Azji oraz Ameryce Północnej. Warto podkreślić, że przewoźnik nie odnotował ani jednego wypadku śmiertelnego od lat sześćdziesiątych, dlatego uchodzi za jedną z najbezpieczniejszych linii na całym świecie. Do Polski Finnair realizuje przeloty przede wszystkim do Warszawy, Krakowa oraz Gdańska.

Chociaż większość rejsów przebiega bardzo płynnie i bezproblemowo, to jednak niekiedy zdarzają się różnego rodzaju zakłócenia. W takiej sytuacji warto wiedzieć, jak otrzymać odszkodowanie od Finnair, zwłaszcza że o rekompensatę pieniężną można starać się na mocy rozporządzenia WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku. Dowiedz się więcej, kiedy możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy, a także, w czym mogą pomóc Ci specjaliści ze SkyHelp.

Zwrot pieniędzy za odwołany lub zakłócony lot

Zgodnie z wyżej przywołanym europejskim rozporządzeniem WE 261/2004 każdy podróżujący może ubiegać się o rekompensatę finansową w sytuacji, gdy lot był opóźniony o co najmniej trzy godziny lub anulowany. Jako pasażerowie jesteśmy uprawnieni do otrzymania kwoty w wysokości 250, 400 lub 600 euro, w zależności od długości rejsu:

  • dla przelotów krótszych o długości do 1500 km – 250 euro,
  • dla lotów w obrębie Unii Europejskiej powyżej 1500 km oraz tych o łącznej długości trasy od 1500 do 3500 km – 400 euro,
  • dla wszystkich pozostałych rejsów, które nie zostały uwzględnione powyżej – 600 euro.

Jedyną sytuacją, w której przewoźnik, w tym przypadku finlandzkie linie lotnicze Finnair nie wypłaci odszkodowania, jest zaistnienie tzw. okoliczności nadzwyczajnych. Ustawodawstwo unijne zalicza do nich następujące sytuacje:

  • alarm bombowy na pokładzie samolotu,
  • uderzenie pioruna,
  • zamknięcie lotniska przylotu lub odlotu ze względów bezpieczeństwa,
  • nieprzewidziane wydarzenia o charakterze medycznym,
  • strajki personelu lotniska lub pracowników kontroli ruchu lotniczego,
  • porwanie statku powietrznego,
  • zamknięcie lotniska odlotu lub przylotu z powodu warunków meteorologicznych.

W tym miejscu warto też dodać, że w przypadku, kiedy mamy do czynienia z całkowitym odwołaniem lotu lub dość dużym opóźnieniem, wówczas przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia pasażerom posiłków i napojów, możliwości wykonania dwóch rozmów telefonicznych i wysłania dwóch wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej, a także zakwaterowania w hotelu, jeśli jako podróżujący jesteśmy zmuszeni czekać jedną lub więcej nocy na przelot alternatywny.

W sytuacji, kiedy nie otrzymamy tego rodzaju pomocy i w związku z tym musimy ponieść dodatkowe koszty, wówczas mamy prawo do ubiegania się o ich zwrot. Aby otrzymać odszkodowanie od Finnair, trzeba przede wszystkim zachować dokumenty podróży, paragony, faktury itp. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może zostać dołączony do formularza o rekompensatę finansową w związku z zakłóceniami w przelocie.

Jak otrzymać odszkodowanie od Finnair?

Chcąc ubiegać się o należną rekompensatę pieniężną, możemy działać samodzielnie lub skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów ze SkyHelp. Jeśli zdecydujemy się podjąć działania na własną rękę, wówczas w pierwszej kolejności należy skierować reklamację do przewoźnika, a więc do Finnair.

W zgłoszeniu trzeba dokładnie opisać całe zdarzenie oraz czynniki, które spowodowały zakłócenie w przelocie powodujące konieczność wypłaty odszkodowania na mocy europejskiego rozporządzenia WE 261/2004. Po odebraniu wniosku przewoźnikowi przysługuje trzydzieści dni na ustosunkowanie się do naszego roszczenia (termin ten reguluje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów z dnia 23 września 2016 roku).

Kiedy reklamacja nie zostanie uznana, wówczas jako pasażerowie mamy dwa dalsze sposoby postępowania – poprzez drogę administracyjną lub sądową.

Jeśli zdecydujemy się na ubieganie się o odszkodowanie od Finnair na drodze administracyjnej, wtedy do skargi należy dołączyć szereg niezbędnych dokumentów takich jak:

  • kopia reklamacji skierowanej do linii,
  • kopia odpowiedzi przewoźnika na przesłaną przez nas reklamację,
  • kopia potwierdzenia rezerwacji na dany przelot liniami lotniczymi Finnair,
  • oświadczenie o zgodności wyżej wskazanych dokumentów.

Ponadto konieczne jest wypełnienie unijnego formularza skargi na przewoźnika, w którym muszą się znaleźć nasze dane personalne oraz precyzyjne informacje dotyczące trudności w rejsie. Wszystkie dokumenty należy przekazać do Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Komisji Ochrony Praw Pasażerów.

Dochodzenie roszczenia na drodze sądowej jest nieco bardziej skomplikowane, a co więcej, dość czasochłonne, gdyż cała procedura może trwać nawet dziewięć miesięcy. Bardzo rzadko bowiem zdarzają się sytuacje, w których linie lotnicze od razu decydują się na wypłatę należnego pasażerowi odszkodowania.

Złóż wniosek teraz

Pomoc w uzyskaniu odszkodowania za lot od Finnair

W sytuacji, gdy zdecydujesz się na samodzielne złożenie wniosku do finlandzkiego przewoźnika, możesz spodziewać się, że zostanie on odrzucony. Dlatego, jeśli nie masz doświadczenia w tego typu procedurach, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, dzięki którym uzyskasz należną rekompensatę pieniężną za zakłócenia podczas przelotu.

Chcąc otrzymać odszkodowanie od linii lotniczej, należy przede wszystkim zachować wszystkie niezbędne dokumenty podróży takie jak:

  • karta pokładowa,
  • potwierdzenie rezerwacji,
  • bilet elektroniczny,
  • zawiadomienie o opóźnieniu itp.

Ponadto warto zapisać dane lotu, zaplanowany czas odlotu i przylotu, a także faktyczny czas startu oraz lądowania samolotu. Co więcej, dobrze jest też postarać się o to, aby dowiedzieć się, jaka jest rzeczywista przyczyna problemu w przelocie i sprawdzić, czy inne rejsy finlandzkiego przewoźnika także zostały odwołane lub opóźnione.

Posługując się formularzem dostępnym na naszej stronie internetowej, możesz w ciągu kilku minut przekazać nam wszystkie informacje, abyśmy mogli rozpocząć działania w Twojej sprawie. Wieloletnie doświadczenie w branży turystycznej i lotniczej zapewnia nam przewagę, a także stanowi gwarancję skuteczności w ubieganiu się o odszkodowania za opóźniony/anulowany lot od wielu różnych przewoźników, w tym między innymi od Finnair.

Dzięki specjalistom ze SkyHelp nie będziesz musiał czekać miesiącami na rozpatrzenie wniosku o należną rekompensatę, a pieniądze trafią na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy w ciągu trzydziestu dni. Co więcej, w łatwy sposób możesz też załączyć dane pasażerów, którzy podróżowali razem z Tobą – oni także mogą otrzymać odszkodowanie.

Nie czekaj

Z nami czekają Cię 3 kroki aby uzyskać odszkodowanie – kilka minut na wypełnienie wniosku

kroki ikona

Wypełniasz wniosek na naszej stronie

Zajmie Ci to jedynie kilka minut.

kroki ikona

My indywidualnie weryfikujemy Twój lot

Zgłaszamy wniosek o odszkodowanie do linii lotniczych w Twojej sprawie. Informujemy Cię na bieżąco o postępach.

kroki ikona

Wypłacamy Ci uzyskane odszkodowanie

Pobieramy prowizję jedynie w przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku. Nie ponosisz innych kosztów.