LOT reklamacje – odszkodowanie od LOT Polish Airlines
Do zakłóceń w przelocie może dojść nie tylko wówczas, gdy korzystamy z usług świadczonych przez największe międzynarodowe spółki lotnicze. Polscy przewoźnicy również niekiedy się spóźniają, na szczęście tego rodzaju sytuacje zostały przewidziane przez europejskie przepisy. Jedną z popularniejszych polskich linii lotniczych jest spółka LOT Polish Airlines, która została utworzona pod koniec lat dwudziestych XX wieku, należąca do najstarszych czynnych przewoźników na świecie.
Spis treści:
LOT Polish Airlines
Bazy lotnicze PLL LOT mieszczą się na lotniskach w Warszawie, Katowicach, Budapeszcie oraz Tallinie. Chociaż polska linia lotnicza LOT uchodzi za dość punktualne, to jednak niekiedy dochodzi do zakłóceń w przelotach z winy przewoźnika.
Jeśli Twój przelot z linią lotniczą LOT Polish Airlines został opóźniony lub odwołany, wówczas na mocy unijnego rozporządzenia WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku możesz ubiegać się o odszkodowanie. Jeśli nie wiesz, jak powinna zostać złożona reklamacja, jesteś we właściwym miejscu. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o dochodzeniu rekompensaty od linii lotniczych LOT Polish Airlines.
Odszkodowanie od LOT Polish Airlines – jak złożyć w LOT reklamacje?
Zakłócenie w przelocie może nas spotkać w najmniej oczekiwanym momencie. W takiej sytuacji o wiele istotniejsze jest bezproblemowe dotarcie do celu, nic więc dziwnego, że większość pasażerów nie zaprząta sobie głowy możliwością ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lot. Tymczasem zgodnie z ustawodawstwem unijnym każdy podróżujący ma prawo do starania się o należną rekompensatę, która może wynosić nawet do 600 euro na osobę.
SkyHelp wspiera pasażerów w uzyskiwaniu zwrotu pieniędzy za zakłócenia w przelocie. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży turystycznej i lotniczej, a także zespołowi doskonale wykwalifikowanych ekspertów, jesteśmy w stanie wywalczyć dla Ciebie odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot od LOT Polish Airlines, nie pobierając przy tym żadnych opłat za zgłoszenie, czy rozpatrzenie wniosku.
Wielu pasażerów nie tylko nie zdaje sobie sprawy, że może ubiegać się o rekompensatę z powodu zakłóceń w przelocie, ale także nie wie, ile wynosi wysokość odszkodowania. Kwota jest uzależniona przede wszystkim od długości lotu i może równać się:
- 250 euro w przypadku tras o długości do 1500 km,
- 400 euro dla przelotów w Unii Europejskiej lub innych lotów na dystansie od 1500 do 3500 km,
- 600 euro w przypadku tras poza obszarem Unii Europejskiej, dłuższych niż 3500 km.
W tym miejscu warto dodać, że rekompensata pieniężna nie przysługuje pasażerowi podróżującemu liniami LOT Polish Airlines, jeśli został poinformowany o odwołaniu lotu przynajmniej dwa tygodnie przed planowanym wylotem lub w sytuacji, kiedy dowiedział się o zakłóceniu w terminie krótszym niż czternaście dni, a przewoźnik zapewnił połączenie alternatywne, umożliwiające przedostanie się do miejsca docelowego w takim samym czasie.
Kiedy przysługuje rekompensata za lot opóźniony/odwołany?
Na podstawie przepisów, tzn. rozporządzenia WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku pasażer może ubiegać się o odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot od polskich linii lotniczych LOT Polish Airlines jeżeli:
- przelot został opóźniony o minimum trzy godziny,
- przelot został odwołany przez przewoźnika bez wcześniejszego poinformowania o tym pasażerów,
- wejście na pokład zostało odmówione z powodu sprzedaży większej liczby biletów niż miejsc na pokładzie samolotu.
O rekompensatę finansową z tytułu reklamacji możesz starać się w sytuacji, kiedy zarezerwowałeś bilet lotniczy LOT Polish Airlines i samolot wyleciał z jednego z państw europejskich, tj. z Polski, Czech, Słowacji, Niemiec, Węgier, Rumunii lub z innego kraju należącego do UE.
W przypadku, kiedy zarezerwowałeś bilet, a lot został odwołany lub opóźniony ze względu na zaistnienie tzw. wyjątkowych okoliczności, wówczas nie otrzymasz zwrotu pieniędzy. Co zalicza się do okoliczności nadzwyczajnych? Zgodnie z regulacjami unijnymi do tego typu sytuacji należy:
- strajk personelu lotniska lub pracowników kontroli ruchu lotniczego,
- uderzenie pioruna,
- alarm bombowy na pokładzie samolotu,
- nieprzewidziana sytuacja o charakterze medycznym,
- zamknięcie portu lotniczego ze względów bezpieczeństwa,
- porwanie statku powietrznego,
- zamknięcie lotniska odlotu lub przylotu z powodu warunków meteorologicznych.
Linie lotnicze oczywiście zdają sobie sprawę, że nie wszyscy pasażerowie orientują się w obowiązujących przepisach. Dlatego bardzo często stosują różnego rodzaju praktyki, dzięki którym nie muszą wypłacać odszkodowań za odwołany, czy opóźniony lot.
Chcąc uniknąć odpowiedzialności, bardzo często np. proponują podróżującym kupony lub vouchery uprawniające do zniżki na rezerwację kolejnego przelotu. Gdy jednak zdecydujemy się przyjąć tego rodzaju rekompensatę, wówczas równocześnie tracimy szansę na ubieganie się o odszkodowanie. Dlatego warto znać swoje prawa, ponieważ w sytuacji, kiedy przytrafi nam się zakłócenie w przelocie, będziemy wiedzieć, w jaki sposób ubiegać się o zwrot pieniędzy.
Pomoc w uzyskaniu rekompensaty od PLL LOT
Niezależnie od tego, gdzie mieszkasz, jeżeli podróżujesz z europejskiego portu lotniczego lub lecisz do Europy, korzystając z usług polskich linii LOT Polish Airlines, możesz ubiegać się o odszkodowanie zgodnie z zasadami przyjętymi przez rozporządzenie WE 261/2004. Reklamacja może zostać złożona bezpośrednio na stronie należącej do przewoźnika, po wypełnieniu odpowiedniego formularza.
Niekiedy może się zdarzyć, że zostanie ona odrzucona, wówczas możesz wszcząć procedurę sądowo-administracyjną w zakresie wydanej decyzji. Niezależnie od niej, możesz również podjąć postępowanie cywilne. Na szczęście nie są to jedyne sposoby, aby móc starać się o należną rekompensatę.
W sytuacji, kiedy nie chcesz tracić cennego czasu i pieniędzy na ubieganie się o odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot od PLL LOT, wówczas możesz skorzystać z pomocy ekspertów ze SkyHelp. Z myślą o pasażerach uruchomiliśmy serwis, za którego pośrednictwem można nam w sprawny sposób przekazać wszystkie dane dotyczące lotu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży turystycznej i lotniczej, a także dostępowi do odpowiednich baz, jesteśmy w stanie zweryfikować przyczynę zakłócenia lotu i w Twoim imieniu ubiegać się o należną rekompensatę finansową.
Proces ubiegania się o odszkodowanie od LOT Polish Airlines ze SkyHelp jest bardzo prosty, a co najważniejsze, dostarczenie nam wszystkich niezbędnych informacji zwykle nie zajmuje więcej niż kilka minut. Dzięki temu nie musisz walczyć w pojedynkę, zwłaszcza że walka z największymi spółkami lotniczymi nie należy do najłatwiejszych.
Jeśli przytrafi Ci się zakłócenie w przelocie, pamiętaj, aby zachować wszystkie najważniejsze dokumenty, w tym bilet elektroniczny, kartę pokładową, potwierdzenie rezerwacji oraz zawiadomienie o zakłóceniu. Warto też zapisać dane lotu oraz zgromadzić rachunki i faktury, które potwierdzą wydatki poniesione w związku z odwołaniem lub opóźnieniem lotu (taksówka, nocleg, posiłki itp.).