Opóźniony samolot Qatar – odszkodowanie
Linie lotnicze Qatar Airways wykazują się najwyższym profesjonalizmem oraz jakością usług tak, aby wszyscy pasażerowie czuli się zawsze komfortowo i bezpiecznie. Klienci i ich potrzeby są najważniejsze. Qatar Airways dokłada wszelkich starań, żeby każdy z nich był zawsze zadowolony. Jednak niekiedy zdarzają się sytuacje, gdy coś idzie niezgodnie z planem. W takich przypadkach warto wiedzieć, że można dokonać reklamacji i otrzymać odpowiednie odszkodowanie za opóźniony lub odwołany rejs. Dowiedz się, jak to zrobić w prosty oraz szybki sposób.
Spis treści:
Jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony samolot?
Niewiele osób jest świadomych tego, że przysługuje im jakiekolwiek odszkodowanie z racji opóźnionego lotu. Na szczęście prawo stoi po stronie pasażerów, o czym mówi Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r. Na jego podstawie określa się odszkodowanie, jakie należy się klientom za opóźniony lot liniami lotniczymi Qatar Airways. Wysokość rekompensaty jest zróżnicowana i zależy od wysokości opóźnienia lotu oraz liczbę kilometrów podróży. Można to pogrupować w następujący sposób:
- Lot opóźniony trzy godziny lub więcej, gdzie trasa będzie wynosić do 1500 km – w takim przypadku pasażerowi należy się zwrot o wartości 250 €;
- Lot opóźniony trzy godziny albo więcej, jednak z długością trasy od 1500 km do 3500 km (lub więcej niż 1500 km w obszarze Unii Europejskiej) – pasażer może ubiegać się o odszkodowanie o wartości równej 400 €;
- Opóźnienie, którego czas wynosi od trzech do pięciu godzin – wtedy przysługuje zwrot 300 € (jest to niezależnie od dystansu podróży);
- Opóźnienie, które okaże się dłuższe niż cztery godziny oraz dotyczy trasy powyżej 3500 km (albo gdy trasa łączy lotnisko na terenie Unii Europejskiej z lotniskiem poza nią) – wtedy pasażer ubiega się o odszkodowanie o wartości 600 €.
Ponadto w sytuacjach, gdy czas opóźnienia wynosi pięć godzin lub więcej, linie lotnicze Qatar Airways mają prawny obowiązek do tego, aby zapewnić wszystkim pasażerom:
- całkowity zwrot środków za opóźniony lot;
- komplety zwrot środków za pozostałe loty, które obejmują tę samą rezerwację i na które pasażer nie jest w stanie zdążyć przez opóźnienie;
- lot powrotny do pierwotnego miejsca odlotu, czyli lotniska, z którego rozpoczęła się podróż;
- odpowiedni dostęp do wyżywienia oraz napojów;
- zapewnienie dostępu do telefonu oraz poczty elektronicznej;
- zakwaterowanie, jeśli lot opóźnia się całą noc, a w tym przypadku także transport pomiędzy lotniskiem a hotelem.
Warto być świadomym swoich praw i umieć z nich skorzystać. Niekiedy odszkodowanie za opóźniony lot jest wyższe niż cena samego biletu lotniczego. Rekompensata za opóźnienie zależy od różnych czynników. Przede wszystkim istotne jest, czy powstało ono właśnie z winy linii lotniczej, czy raczej czynników niezależnych od niej.
Gdy opóźnienie nie powstało ze strony Qatar Airways, można mówić o nadzwyczajnych okolicznościach. W takich sytuacjach nie ma możliwości uzyskania żadnej rekompensaty. Jakie przypadki nie kwalifikują się do odszkodowania?
- zamknięcie przestrzeni powietrznej;
- zagrożenie bezpieczeństwa;
- warunki atmosferyczne uniemożliwiające lot;
- strajki pracowników, którzy są niezatrudnieni przez linię lotniczą.
Lot alternatywny
Twój lot z liniami lotniczymi Qatar Airways został odwołany, a Ty nie wiesz, co w tej sytuacji zrobić? Takie sytuacje zdarzają się w przypadku wielu różnych przewoźników i niektóre okoliczności są zupełnie niezależne od nich. Najczęściej jednak przewoźnik stara się pomóc w jak najlepszy i najbardziej dogodny sposób. Między innymi poprzez znalezienie pasażerom alternatywnego lotu, który nie będzie wymagał żadnych dodatkowych opłat. Dzieje się to w większości przypadków, gdy lot został odwołany. Automatycznie wyszukiwany jest zastępczy rejs, poprzez co pasażerowie nie odczują żadnych niedogodności.
Okazuje się, że alternatywny lot nie spełnia Twoich oczekiwań lub po prostu chcesz z niego zrezygnować? Dla Qatar Airways nie stanowi to żadnego problemu. Wystarczy, że wejdziesz na stronę linii lotniczych – tam możesz dokonać wszelkich zmian w swojej rezerwacji.
Jeśli chcesz całkowicie odmówić podróży, musisz dokonać opłaty manipulacyjnej oraz należności z tytułu zmiany rezerwacji. Jej wysokość jest zależna od ceny zakupionego biletu lotniczego. Nie chcesz skorzystać z alternatywnego lotu i wolisz samodzielnie zarezerwować inną podróż? Jest to możliwe. W przypadku, gdy jej cena przekracza kwotę zapłaconą za pierwotny bilet lotniczy, musisz opłacić różnicę.
Odwołanie lotu – kiedy należy się odszkodowanie?
Co jednak, gdy lot został odwołany z wyprzedzeniem krótszym niż 14 dni lub gdy linie nie zaoferowały się w żaden sposób, aby znaleźć alternatywną podróż? W takim przypadku przysługuje Ci rekompensata za anulowany lot. Mówi o tym prawo europejskie i wspomniane już Rozporządzenie (WE) nr 261/2004. Jeśli odwołanie nie ma związku z żadną z nadzwyczajnych okoliczności, skorzystaj z pomocy naszych specjalistów, aby otrzymać należyte odszkodowanie za poniesione straty.
Pomoc w uzyskaniu rekompensaty od Qatar
87% podróżujących liniami lotniczymi nie zna swoich praw. W związku z tym w sytuacjach, gdy ich lot jest opóźniony lub odwołany, nie wiedzą oni jak postąpić. To niebywale stresująca sytuacja, która przerasta wielu pasażerów. Niekiedy linie lotnicze Qatar Airways wręczają w ramach rekompensat vouchery. Jednak niektóre sytuacje wymagają znacznie większej rekompensaty.
Dlatego też najlepiej jest skorzystać z usług naszego zespołu, który pomoże w kompleksowy sposób w uzyskaniu rekompensaty od Qatar Airways za wszelkie poniesione straty. Nie tylko przejrzyście wyjaśniamy, jakie prawa przysługują pasażerom, lecz również wspieramy i wypełniamy wnioski o odszkodowanie. Pomagamy znaleźć najlepsze rozwiązanie.
Nie musisz przejmować się zbędnymi dokumentami czy formalnościami – nasz zespół w szybki oraz przyjemny sposób wesprze Cię w każdej sytuacji. To prawdziwi eksperci, którzy doskonale znają się na prawie. Wystarczy, że podasz dane swojego lotu, a resztą zajmą się profesjonaliści pracujący w naszym zespole.
Każdego roku około dziewięć milionów pasażerów doświadcza różnorodnych zakłóceń lotu. Mogą być to wszelkiego typu opóźnienia, odwołania, a nawet odmowa wejścia na pokład. Nie można pozostawać obojętnym na takie przypadki. Warto znać swoje prawa, a także wiedzieć, gdzie się udać po wsparcie. Aż 68% podróżujących odnosi wrażenie, że linie lotnicze nie udzielają wystarczającej pomocy.
Nasz zespół jest pełen ekspertów gotowych zająć się każdym przypadkiem i znaleźć takie rozwiązanie, jakie najbardziej usatysfakcjonuje pasażerów. Prawo jest po stronie podróżujących, zatem warto z niego skorzystać.