placeholder-image

Opóźniony lub odwołany lot?

Możesz otrzymać
rekompensatę
nawet do 600 €

Odszkodowanie od linii lotniczych

Opóźniony / odwołany lot – odszkodowanie od SAS Airlines

Na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat latanie stało się bardzo popularnym sposobem podróżowania. Jedną z linii lotniczych oferujących swoje usługi na terenie Europy jest SAS Airlines, międzynarodowy skandynawski przewoźnik, który na chwilę obecną jest największą spółką lotniczą krajów nordyckich.

Złóż wniosek teraz

SAS Airlines

Firma ta została założona w latach czterdziestych XX wieku, jako konsorcjum łączące Det Danske Luftfartselskab, Svensk Interkontinental Lufttrafik oraz Det Norske Luftfartselskap. Głównymi portami lotniczymi tego skandynawskiego przewoźnika są: lotnisko Sztokholm-Arlanda w Szwecji, lotnisko Oslo-Gardermoen w Norwegii oraz lotnisko Kopenhaga-Kastrup w Danii.

Jeśli zdarzyło Ci się podróżować tymi liniami i doświadczyłeś zakłóceń w postaci opóźnienia lub odwołanego lotu, wówczas masz prawo do ubiegania się o odszkodowanie. Podstawą do jego uzyskania są przepisy rozporządzenia WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, które konstytuują wspólne zasady dla rekompensaty i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub opóźnienia lotu. Sprawdź, kiedy możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy, a także, w czym mogą Ci pomóc specjaliści ze SkyHelp.

Pomoc w uzyskaniu rekompensaty od SAS Airlines za lot

W sytuacji, gdy podróżując skandynawskimi liniami lotniczymi SAS Airlines, zostałeś poinformowany o zakłóceniu w przelocie, masz prawo do starania się o odszkodowanie w wysokości 250, 400 lub 600 euro. Wysokość rekompensaty jest uzależniona od wielu czynników, w tym między innymi od długości trasy, na jakiej odbywał się przelot. Według rozporządzenia unijnego WE 261/2004 możesz złożyć wniosek o zwrot pieniędzy za opóźniony lub odwołany lot, jeśli:

  • do miejsca docelowego przyleciałeś o ponad trzy godziny później, niż planowano,
  • napotkane zakłócenia dotyczyły kursu, który odbył się nie więcej niż trzy lata temu,
  • zakłócenia w przelocie zostały spowodowane z winy przewoźnika (np. z powodu problemów technicznych),
  • samolot wystartował lub wylądował na terenie Unii Europejskiej, a linia lotnicza ma siedzibą w jednym z krajów członkowskich.

O odszkodowanie od SAS Airlines możesz ubiegać się samodzielnie, wysyłając reklamację bezpośrednio do międzynarodowego skandynawskiego przewoźnika. Warto jednak wiedzieć, że linie lotnicze bardzo często zasłaniają się najróżnorodniejszymi okolicznościami, w ten sposób unikając odpowiedzialności i nie wypłacając pasażerom należnych im rekompensat.

Co więcej, cały proces starania się o przysługujący zwrot pieniędzy może okazać się długotrwały i mozolny. W sytuacji, kiedy nasza reklamacja nie zostanie uznana, możemy złożyć odwołanie do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, jednak trzeba mieć świadomość, że walka z największymi światowymi spółkami nie jest łatwa, wymagając nie tylko czasu, ale także fachowej wiedzy.

Dlatego, jeśli nie chcesz tracić energii na samodzielne załatwienie sprawy, możesz skorzystać z pomocy SkyHelp. Nasi specjaliści zgłoszą Twoje roszczenie o odszkodowanie za odwołany lot i wypłacą rekompensatę na wskazany przez Ciebie numer bankowy.

Jeżeli nie podróżowałeś sam, możesz zgłosić wszystkie osoby, których dotyczyły zakłócenia w przelocie, abyśmy również w ich imieniu mogli ubiegać się o zwrot pieniędzy za opóźniony lot od SAS Airlines. Dzięki uruchomionej przez nas stronie oraz kilku minutom poświęconym na wypełnienie formularza internetowego możesz spodziewać się środków na swoim koncie nawet w ciągu dwóch tygodni.

Kiedy SAS musi wypłacić odszkodowanie?

Decyzją ustawodawcy unijnego o rekompensatę za zakłócenia w przelocie można starać się w przypadku:

  • przelotów obsługiwanych przez linie lotnicze zarejestrowane na terenie Unii Europejskiej, których trasa obejmuje przynajmniej jeden port lotniczy (startu lub lądowania) w Unii,
  • lotów obsługiwanych przez przewoźników spoza Unii Europejskiej, których wylot miał miejsce z jednego z lotnisk znajdujących się na obszarze Unii.

O odszkodowanie za odwołany lot od SAS Airlines może ubiegać się każdy pasażer, pod warunkiem, że przyczyna zakłócenia leży w zakresie odpowiedzialności międzynarodowego przewoźnika skandynawskiego. Warto też zwrócić uwagę na czas, w którym powinna zostać złożona reklamacja, gdyż jest on różny w poszczególnych krajach Europy. W Polsce wynosi rok od daty zakłóconego przelotu, natomiast już w Wielkiej Brytanii okres ten sięga sześciu lat.

Nie każde jednak opóźnienie, czy odwołanie lotu będzie powodować zobowiązanie się linii lotniczej do przyznania oraz wypłaty zwrotu pieniędzy. Dzieje się tak w sytuacji, kiedy przewoźnik wykaże, że zakłócenia zostały wywołane przez zaistnienie tzw. okoliczności nadzwyczajnych, na które nie miał żadnego wpływu. Sytuacje te zostały szczegółowo sprecyzowane w unijnym rozporządzeniu WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, a należą do nich między innymi takie okoliczności jak:

  • zamknięcie portu lotniczego ze względów bezpieczeństwa,
  • uderzenie pioruna,
  • strajki personelu lotniska lub pracowników kontroli ruchu lotniczego,
  • nieprzewidziane wydarzenia o charakterze medycznym,
  • alarm bombowy na pokładzie samolotu,
  • zamknięcie lotniska z powodu niekorzystnych warunków meteorologicznych.

Złóż wniosek teraz

Jak otrzymać odszkodowanie za odwołany lot?

Pasażer niezadowolony z podróży może rozpocząć procedurę reklamacyjną, składając odpowiedni wniosek bezpośrednio na stronie przewoźnika, w tym przypadku odwiedzając witrynę SAS Airlines. Jeżeli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania, wówczas można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażera działającej przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. W sytuacji, gdy nie chcesz tracić czasu, pieniędzy i energii na ubieganie się o należną rekompensatę, możesz także skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów ze SkyHelp.

Aby ubiegać się o odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot, należy przede wszystkim mieć odpowiednie dokumenty takie jak bilet lotniczy, potwierdzenie rezerwacji biletu, karta pokładowa, a także zawiadomienie przewoźnika o zakłóceniu w przelocie.

Pomocna może ponadto okazać się korespondencja z linią lotniczą, np. wiadomość SMS lub e-mail z informacją o odwołaniu, lub opóźnieniu lotu. Starając się o zwrot pieniędzy, warto też zgromadzić wszystkie faktury i rachunki dotyczące poniesionych przez nas wydatków w związku z zakłóceniem, np. za taksówkę, nocleg w hotelu itp.

Dzięki temu, że bardzo dobrze znamy prawa pasażerów oraz zasady europejskiego rynku lotniczego, jesteśmy w stanie odzyskać odszkodowanie od linii lotniczych nawet w wysokości 600 euro na pasażera. Abyśmy mogli rozpocząć działania w Twojej sprawie, wystarczy, że poświęcisz kilka minut na zgłoszenie nam swojego lotu za pomocą formularza znajdującego się na naszej stronie internetowej – my zajmiemy się całą resztą.

Działamy sprawnie i szybko, bazując na jasnych i zrozumiałych dla wszystkich zasadach, a co najważniejsze – nie żądamy od naszych klientów żadnych prowizji za przesłanie wniosku, czy rozpatrzenie sprawy. Opłatę pobieramy wyłącznie od wypłaconego odszkodowania.

Nie czekaj

Z nami czekają Cię 3 kroki aby uzyskać odszkodowanie – kilka minut na wypełnienie wniosku

kroki ikona

Wypełniasz wniosek na naszej stronie

Zajmie Ci to jedynie kilka minut.

kroki ikona

My indywidualnie weryfikujemy Twój lot

Zgłaszamy wniosek o odszkodowanie do linii lotniczych w Twojej sprawie. Informujemy Cię na bieżąco o postępach.

kroki ikona

Wypłacamy Ci uzyskane odszkodowanie

Pobieramy prowizję jedynie w przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku. Nie ponosisz innych kosztów.