Opóźniony samolot Vueling – odszkodowanie
Wykupiłeś lot w firmie Vueling? Planowałeś podróż służbową lub chciałeś zabrać rodzinę na wakacje? W wyniku komplikacji po stronie przewoźnika utknąłeś z rodziną na lotnisku, a może w ogóle nie weszliście na pokład samolotu? W każdej z tych sytuacji możesz ubiegać się o odszkodowanie za odwołany lot.
Spis treści:
Vueling Airlines
Vueling, podobnie jak inne linie lotnicze jest zobligowany do przestrzegania restrykcyjnych zapisów rozporządzenia WE 261/2004, które jasno reguluj prawa pasażerów. Za wszelkie zakłócenia, które nie były efektem okoliczności nadzwyczajnych (zagrożenie terrorystyczne, strajk obsługi lotniska, bardzo złe warunki atmosferyczne itp.), możesz uzyskać nawet 600 Euro odszkodowania od przewoźnika.
Opóźniony lot, podobnie jak odwołany na pewno pokrzyżował wiele Twoich planów, stąd szansa na finansową rekompensatę. Ale uważaj! Kiedy zostanie złożona reklamacja, w odpowiedzi możesz otrzymać propozycję ugody nieadekwatną do skali zdarzeń.
Jeśli przebukowanie lotu czy voucher na kolejne zakupy nie jest dla Ciebie satysfakcjonujący, pomożemy Ci uzyskać odpowiednie zadośćuczynienie. Skontaktuj się z nami, wypełniając formularz online.
Jak uzyskać odszkodowanie, gdy samolot był opóźniony?
To pytanie, które zadaje sobie wielu pasażerów felernych lotów, zarówno tych, które odbyły się ze sporym poślizgiem, jak również tych, które w ogóle nie doszły do skutku. Jak uzyskać odszkodowanie? Linia lotnicza ma obowiązek odpowiedzieć na zarzuty i odnieść się do Twoich roszczeń. Zazwyczaj jednak roszczenie do tak dużej firmy oznacza dla oskarżających konieczność poświęcenia mnóstwa czasu i energii. Nieznajomość przepisów prawa nie pomaga.
Dlatego możesz powierzyć nam staranie się o uczciwą rekompensatę. W Twoim imieniu zwrócimy się do przewoźnika, składając reklamację. Vueling może jednak zasugerować, że do opóźnień doszło w wyniku sytuacji nadzwyczajnych.
Nadużywanie tego pojęcia, podobnie jak oferowanie niskich zadośćuczynień to częsta praktyka w firmach tego typu. Będziemy więc reprezentować Twoje interesy również w sytuacji, gdy zajdzie konieczność skierowania sprawy na drogę sądową.
Do uruchomienia procesu ubiegania się o odszkodowanie potrzebujemy informacji o:
- lotnisku początkowym i końcowym,
- dacie i godzinie lotu,
- przyczynie, która została podana jako oficjalny powód komplikacji,
- numerze lotu,
- Twoich danych osobowych.
Powyższe informacje umieść w formularzu online, a następnie przekaż konsultantowi, który oddzwoni, by ustalić szczegóły i pomóc Ci w dociekaniu sprawiedliwości.
Lot został odwołany – kiedy należy się odszkodowanie?
Nie wszystkie sytuacje, choć uciążliwe i niekomfortowe, kwalifikują się do odszkodowania. Za odwołanie lotu rekompensata należy się w ściśle określonych okolicznościach. Muszą być spełnione następujące przesłanki:
- do opóźnienia lub odwołania lotu doszło w ostatnich trzech latach,
- o odwołaniu lotu zostałeś poinformowany mniej niż 2 tygodnie przed planowaną datą wylotu,
- masz potwierdzenie dokonania rezerwacji i opłacenia usługi,
- lotnisko odlotu lub przylotu znajdowało się na terenie Unii Europejskiej,
- zakłócenia były spowodowane winą przewoźnika, a więc nie wpłynęły na nie złe warunki atmosferyczne, alarm bombowy, strajk po stronie obsługi lotniska.
Linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność za zakłócenia, które występują po ich stronie. Zalicza się do nich np. strajk pracowników, problemy operacyjne czy techniczne wynikające z niesprawności maszyny. Jednak, nawet jeśli zostaną spełnione wszystkie przesłanki i teoretycznie sprawiedliwość jest po Twojej stronie, na drodze ubiegania się o odszkodowanie, Vueling może próbować przedstawiać własną wersję wydarzeń.
Innym problemem jest rekompensata, którą nie zawsze stanowi zwrot środków. Czasem pasażerom proponowane jest przebukowanie lotu lub voucher na przyszłe zakupy. Pamiętaj, że nie musisz godzić się na taką formę rekompensaty, zwłaszcza jeśli jest ona nieadekwatna do poniesionych strat.
Pomoc w uzyskaniu rekompensaty od Vueling
Staranie się o rekompensatę za anulowany lot od Vueling dla wielu osób oznacza sporo trudności, wyrzeczeń, straconego czasu i energii. Wielu, mając wizję utarczek, a nawet sądowych potyczek rezygnuje z dochodzenia sprawiedliwości. Tymczasem warto podjąć wysiłek, ponieważ stawką jest rekompensata wynosząca nawet 600 Euro!
Jeżeli złożenie reklamacji przerasta Twoje możliwości, nie czujesz się pewnie w prawnych zawiłościach, możesz liczyć na naszą pomoc. Mamy na koncie setki podobnych wygranych spraw, które udało nam się rozwiązać z satysfakcjonującym dla klienta rezultatem.
Wystarczy, że wypełnisz formularz online i zostawisz nam swoje dane. Przygotuj też informacje na temat lotu, który jest przedmiotem roszczenia i podaj je ekspertowi SkyHelp, który skontaktuje się z Tobą telefonicznie. Wspólnie podejmiemy starania o godną rekompensatę, która przynajmniej w części wynagrodzi Ci trudy podróży z przeszłości. Zapraszamy do współpracy z firmą godną zaufania.