placeholder-image
Opóźniony lub odwołany lot?

Możesz otrzymać
rekompensatę
nawet do 600 €

Odszkodowanie od linii lotniczych

placeholder-image

Odszkodowanie za odwołany lot

Podczas wyboru samolotu jako głównego środka transportu warto być świadomym praw pasażera, jakie przysługują w przypadku dużego opóźnienia połączenia. Oferujemy profesjonalne wsparcie w staraniu się o rekompensatę lub zwrot pieniędzy od linii lotniczych. Mamy szeroką wiedzę w dziedzinie prawa oraz doświadczenie w procesach administracyjnych i sądowych z przewoźnikami – zarówno w przypadku rejsów tradycyjnych, jak i czarterowych. Z naszą pomocą odszkodowanie za przesunięty lot uzyskasz w szybki, bezproblemowy sposób. Rekompensatę od linii lotniczych możesz przeznaczyć na co tylko zechcesz. Dowiedz się, jakie warunki muszą zostać spełnione, aby uzyskać zwrot pieniędzy za przesunięty lot.

strzałka ikona
formularz ikona

Wypełnij formularz

Zajmie Ci to kilka minut. Twoje zgłoszenie zostanie przez nas od razu rozpatrzone.

telefon ikona

Kontakt

Zadzwonimy do Ciebie, jeśli będziemy potrzebować więcej informacji.

analiza ikona

Analiza

Sprawdzimy czy twój lot nadaje się do odszkodowania. Analiza w ciągu 48 h.

strzałka ikona
przelew ikona

Działamy

Jeżeli będzie to konieczne, podejmiemy również działania prawne.

dopłata ikona

Przelew odszkodowania

Wypłacamy pieniądze na twoje konto.

Za odwołanie lotu uznaje się sytuacje, w których:

Od ostatniego przypadku są przewidziane dwa wyjątki – gdy cały rejs odbywa się z przesiadkami i pasażer zgodzi się na jego modyfikację lub gdy z alternatywnego miejsca lądowania ma zapewniony samolot do pierwotnie określonego lotniska. W takich przypadkach lot jest uznawany za opóźniony, a nie za odwołany. Wówczas warunki ubiegania się o rekompensatę są nieco inne.

placeholder-image

Dolor amet

Najczęściej zadawane pytania

Mamy szeroką wiedzę w dziedzinie prawa oraz doświadczenie w procesach administracyjnych i sądowych z przewoźnikami – zarówno w przypadku rejsów tradycyjnych, jak i czarterowych. Z naszą pomocą odszkodowanie za przesunięty lot uzyskasz w szybki, bezproblemowy sposób.

Kiedy należy się odszkodowanie za odwołany lot?

Jeśli połączanie zostało odwołane, to podróżujący może całkowicie zrezygnować z usługi. Wówczas przewoźnik musi zwrócić mu pieniądze za zakup biletu. Gdy plan zakładał przesiadkę, to do kwoty odszkodowania należy doliczyć koszt zrealizowanych lub niezrealizowanych przelotów. Do tego linie lotnicze muszą zapewnić Klientowi transport lotniczy do pierwotnego miejsca rozpoczęcia podróży w jak najwcześniejszym terminie. Skorzystanie z takiej opcji jest możliwe, jeśli cały rejs został wykupiony na jednej rezerwacji.


Ile wynosi kwota rekompensaty podczas odwołania samolotu?

Wysokość odszkodowania za odwołany przelot zależy od odległości, jaka dzieli lotnisko początkowe i końcowe. Kwoty prezentują się następująco:


Zmniejszenie kwoty odszkodowania?

W niektórych przypadkach rekompensata może zostać obniżona aż o 50 procent. Dzieje się tak wtedy, gdy linie lotnicze zapewnią podróżującemu alternatywny samolot, którego godzina przylotu nie różni się od pierwotnie planowanej o:


Czego można wymagać od linii lotniczych, gdy odwołują samolot?

Niestety przewoźnicy często uchylają się od swoich obowiązków i nie zapewniają oczekującym opisanych wyżej świadczeń. W takich sytuacjach przydaje się znajomość praw pasażera. Należy być świadomym tego, że linie lotnicze powinny zwrócić podróżującym koszty poniesione w trakcie oczekiwania na samolot. Dlatego warto zbierać paragony i inne poświadczenia wydatków, które były uzasadnione, czyli związane z wyżywieniem i noclegiem albo z zapewnieniem innego środka transportu (pociągu, autokaru, rejsu innych linii lotniczych), jeśli dany przewoźnik nie zorganizował połączenia alternatywnego. Te dokumenty można od razu dołączyć do wniosku na naszej stronie.


O czym warto jeszcze pamiętać?

Już podczas oczekiwania na opóźniony lot warto rozpocząć zbieranie potwierdzeń, które pomogą w późniejszym staraniu się o odszkodowanie czy zwrot pieniędzy. Zalecamy:


Odszkodowanie a odwołane połączenia czarterowe

W celu organizacji wycieczki lub wczasów za granicą biura turystyczne często wykorzystują loty czarterowe. Uczestnicy takiego rejsu mają te same prawa co osoby, które wybrały regularną ofertę. Jeśli odwołanie lotu to wina linii lotniczych, wówczas podróżujący nie muszą bezpośrednio kontaktować się z przewoźnikiem. To agencja powinna wystąpić w ich imieniu i dopełnić wszelkich formalności. Jednak jak postąpić w sytuacji, w której za problemy z podróżą samolotem odpowiada organizator wycieczki? Co jeśli to on nie dopilnował, aby przewoźnik zapewnił osobom oczekującym na lot właściwą opiekę? Wówczas Klienci powinni zwrócić się z reklamacją do okreslonego biura podróży. Organizator danej imprezy turystycznej ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi. Po przekroczeniu tego terminu reklamacja zostaje uznana za zasadną.


Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?

Mamy doświadczenie w ubieganiu się o odszkodowania z powodu odwołanej podróży samolotem. Doskonale znamy prawa pasażera oraz obowiązki linii lotniczych, jakie wynikają z międzynarodowych rozporządzeń i regulacji. Wystarczy, że wypełnisz prosty wniosek na naszej stronie, a my przystąpimy do jego bezpłatnej weryfikacji. Postaramy jak najszybciej się z Tobą skontaktować i będziemy na bieżąco informować o postępach w danej sprawie. Pobieramy prowizję tylko w przypadku wygranej – dzięki temu nie narażasz się na ryzyko niepotrzebnych wydatków. Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia w celu jak najszybszego uzyskania odszkodowania. Zachęcamy również do podzielenia się powyższymi informacjami z innymi uczestnikami odwołanego lotu.