Szanowni Klienci, z dniem 01.06.2022 r. Skyhelp.pl zakończył obsługę nowych spraw. Obecnie procesowane są wyłącznie sprawy Klientów zgłoszone do 31.05.2022 r.
Jeśli chcesz złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, zapraszamy do skorzystania z usług AirCashBack.com.
placeholder-image

Opóźniony lub odwołany lot?

Odszkodowania za odwołany i opóźniony lot

Odszkodowanie od linii lotniczych

Opóźniony samolot Austrian Airlines odszkodowanie

Choć linia lotnicza dokłada wszelkich starań, by loty były punktualne, to na skutek różnych zdarzeń może dojść do opóźnień. Każdy pasażer powinien znać swoje prawa, gdyż w wielu przypadkach należy mu się z tego tytułu odszkodowanie. Jednolite prawo obowiązuje na terenie krajów UE bądź, gdy przewoźnik z UE czarteruje samoloty. Opóźnienia Austrian Airlines zdarzają się bardzo rzadko, jeśli jednak do nich dojdzie, to firma stara się jak najszybciej rozwiązać ten problem, tak, aby pasażerowie nie odczuwali niedogodności.

Złóż wniosek teraz

Austrian Airlines

Bardzo często udaje się znaleźć alternatywny lot. Oczywiście nie w każdej sytuacji przysługuje rekompensata. Kilkunastominutowe spóźnienie odlotu nie jest powodem do ubiegania się o odszkodowanie. Jeżeli dojdzie do opóźnienia powyżej 3 godzin, wtedy można starać się o równowartość poniesionych kosztów.

Przewoźnik może zaproponować także vouchery na darmowe loty bądź też korzystne zniżki. Jednak pasażer nie jest zobowiązany do przyjęcia takiej oferty. Gdy samolot spóźnia się z wylotem o co najmniej 5 godzin, wtedy istnieje możliwość zwrotu wydatków za bilety.

Austrian Airlines są zobligowane do opieki nad pasażerami. Obejmuje ona dostarczenie ciepłych posiłków i napojów. Ich ilość zależna jest od rodzaju opóźnienia. Kiedy jest ono bardzo duże, osobom posiadającym bilet na dany rejs należy się nocleg w hotelu, przy czym za transport w obie strony odpowiada tylko i wyłącznie przewoźnik lotniczy.

Jeżeli zauważą Państwo na tablicy odlotów informację, że lot jest opóźniony, należy bezzwłocznie zgłosić się do obsługi lotniska w celu uzyskania dalszych informacji. Aby móc uzyskać odszkodowanie, pełną winę musi ponosić przewoźnik. Ma to miejsce, gdy dojdzie do awarii maszyny na skutek np. zaniedbań, co spowoduje znaczące opóźnienia. Jego wysokość zależy od długości trasy:

  • 250 euro może zostać przyznane dla lotów o długości 1500 km;
  • 400 euro można uzyskać w przypadku lotów wewnątrz wspólnoty dłuższych niż 1500 km, jednak nieprzekraczających 3500 km;
  • 600 euro przysługuje pasażerom na długich trasach (powyżej 3500 km).

Jak uzyskać odszkodowanie za anulowany lub opóźniony samolot Austrian Airlines?

Warto wiedzieć, że odszkodowanie za zakłócony lot jest podstawowym prawem pasażerów. Aby o nie wnioskować, trzeba złożyć reklamację. Formularz znajduje się na stronie przewoźnika. Najlepiej zawrzeć szczegółowy opis zdarzenia, a dodatkowo dołączyć zdjęcia bądź też faktury poniesionych kosztów. Bezwzględnie należy posiadać kartę pokładową, która stanowi dowód.

Jeżeli przewoźnik nie skontaktuje się do 30 dni lub uzyska się odpowiedź odmowną, można złożyć skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W tym przypadku okres oczekiwania jest taki sam i zastosowanie ma tryb urzędowy. W postępowaniu administracyjnym nie obowiązuje roczny okres przedawnienia, a ponadto można wystąpić o odszkodowanie w imieniu pasażerów, dla których kupowało się bilety, jednak niezbędne jest posiadanie pełnomocnictwa.

Odwołanie lotu Austrian Airlines – kiedy należy się odszkodowanie?

Z różnych przyczyn może dojść do odwołania lotu. Również wtedy przysługuje Państwu odszkodowanie, pod warunkiem, że nie jest to spowodowane sytuacją, która była nie do przewidzenia przez linię lotniczą. Zatem, jeżeli doszło do strajku pracowników bądź też pogoda uniemożliwia bezpieczny start, to rekompensata się nie należy.

Alergicy bądź też osoby cierpiące na inne choroby powinni bezwzględnie zgłosić ten problem załodze, gdyż niepowiadomienie ich w terminie może spowodować skreślenie z listy pasażerów. Może się zdarzyć, że linie sprzedają zbyt dużą ilość biletów i przez to nie dostaną się Państwo do samolotu, to również wtedy można się starać o ekwiwalent pieniężny, choć bardzo często przewoźnik może zaoferować inny lot np. w pierwszej klasie.

Gdy na skutek opóźnień pasażerowie nie zdążą na drugi samolot, to także mogą starać się o odszkodowanie. Oczywiście są przypadki, że przewoźnik zdecydowanie wcześniej informuje, że lot jest odwołany. Jednak ten okres nie może być krótszy niż 14 dni.

Z kolei, gdy podróżujący zostają poinformowani o anulowaniu lotu w czasie od 2 tygodni do 7 dni przed nim, a przy tym zaproponowano im alternatywne rozwiązanie, to w wielu przypadkach nie będą mogli otrzymać odszkodowania (na przykład, gdy nowy lot rozpoczyna się godzinę szybciej od planowanego, a lądowanie w miejscu docelowym zaplanowano nie później niż 2 godziny w stosunku do pierwotnego rozkładu). Dotyczy to rejsów o długości do 1500 km. Z kolei ten czas o godzinę wydłuża się dla tras od 1500 do 3500 km. Gdy przylot będzie opóźniony o mniej niż 4 godziny, odszkodowanie zostanie pomniejszone o 50%.

Przewoźnicy informują swoich Klientów o odwołaniu lotu, dlatego wcześniej przy zakupie biletu należy ustalić odpowiednią drogę komunikacji. Trzeba także regularnie sprawdzać informacje na stronie internetowej. Zawsze ma się prawo do bezpłatnej zmiany terminu wylotu bądź też można odstąpić od umowy i uzyskać zwrot kosztów.

Jeżeli lot zostanie odwołany w sytuacji, gdy osoba posiadająca kartę pokładową przeszła odprawę, to wtedy przewoźnik jest zobowiązany do zwrotu wszystkich poniesionych wydatków. Należy również zbierać paragony, które stanowią ich potwierdzenie.

Złóż wniosek teraz

Pomoc w uzyskaniu rekompensaty od Austrian Airlines

Według prawa Unii Europejskiej każda wypłata odszkodowania powinna mieć formę pieniężną. Bardzo często przewoźnicy starają się o zawarcie ugody. Wtedy też proponują pasażerom zniżki bądź vouchery na darmowe loty. W przypadku ich przyjęcia traci się bezpowrotnie prawo do uzyskania odszkodowania.

Oczywiście zabieganie o rekompensatę może być czasochłonne. Dlatego rekomendujemy nasze usługi. Wyróżniamy się nie tylko profesjonalizmem, ale też niezwykłą skutecznością. Pomogliśmy już wielu pasażerom w uzyskaniu ekwiwalentu pieniężnego za bilet i inne poniesione wydatki. Dopiero po wygranej sprawie pobieramy prowizję. Działamy kompleksowo.

Reprezentujemy Klientów przed właściwym organem, co pozwala zaoszczędzić czas, a jednocześnie ograniczyć stres. Napiszemy za Państwa reklamację, a także będziemy prezentować stanowisko przed ULC, niezależnie od tego, czy odszkodowanie obejmuje lot czarterowy, biznesowy czy prywatny. Warto wiedzieć, jak oblicza się opóźnienie. Otóż należy sprawdzić dokładną godzinę przylotu oraz moment otwarcia drzwi po wylądowaniu. Jeżeli ten czas wynosi niewiele ponad 3 godziny, to postaramy się o uzyskanie dla Państwa pełnej rekompensaty.

Zachęcamy do złożenia wniosku online, wtedy też otrzymają Państwo szybką odpowiedź. Zajmiemy się sprawą zaraz po dostarczeniu niezbędnych dokumentów. Od każdej linii lotniczej, również Austrian Airlines można uzyskać odszkodowanie za opóźniony lub anulowany rejs.

Nasze doświadczenie w takich sprawach gwarantuje dużą skuteczność egzekwowania środków pieniężnych, która sięga nawet 90%. Dzięki temu wszelkie nadużycia względem pasażerów są niwelowane, a podróż samolotem nie kojarzy się z przykrymi incydentami.

Nie czekaj

Z nami czekają Cię 3 kroki aby uzyskać odszkodowanie – kilka minut na wypełnienie wniosku

kroki ikona

Wypełniasz wniosek na naszej stronie

Zajmie Ci to jedynie kilka minut.

kroki ikona

My indywidualnie weryfikujemy Twój lot

Zgłaszamy wniosek o odszkodowanie do linii lotniczych w Twojej sprawie. Informujemy Cię na bieżąco o postępach.

kroki ikona

Wypłacamy Ci uzyskane odszkodowanie

Pobieramy prowizję jedynie w przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku. Nie ponosisz innych kosztów.