Jedną z największych linii lotniczych w Finlandii jest Finnair, której siedziba mieści się w Vantaa. Przewoźnik ten funkcjonuje na międzynarodowym rynku lotniczym nieprzerwanie od lat dwudziestych XX wieku, a jego głównym portem przesiadkowym jest lotnisko Helsinki-Vantaa. Finlandzka linia lotnicza oferuje rejsy do ponad stu trzydziestu krajów na terenie Europy, a także do państw w Azji oraz Ameryce Północnej. Warto podkreślić, że przewoźnik nie odnotował ani jednego wypadku śmiertelnego od lat sześćdziesiątych, dlatego uchodzi za jedną z najbezpieczniejszych linii lotniczych na całym świecie. Do Polski Finnair realizuje przeloty przede wszystkim do Warszawy, Krakowa oraz Gdańska. Chociaż większość rejsów przebiega bardzo płynnie i bezproblemowo, to jednak niekiedy zdarzają się różnego rodzaju zakłócenia. W takiej sytuacji warto wiedzieć, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Finnair, zwłaszcza że o rekompensatę pieniężną można starać się na mocy rozporządzenia WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku. Dowiedz się więcej, kiedy możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy, a także, w czym mogą pomóc Ci specjaliści ze SkyHelp.
Złóż wniosek terazZgodnie z wyżej przywołanym europejskim rozporządzeniem WE 261/2004 każdy podróżujący może ubiegać się o rekompensatę finansową w sytuacji, gdy lot został odwołany lub opóźniony o co najmniej trzy godziny. Jako pasażerowie jesteśmy uprawnieni do otrzymania kwoty w wysokości 250, 400 lub 600 euro, w zależności od długości rejsu:
Jedyną sytuacją, w której przewoźnik, w tym przypadku finlandzkie linie lotnicze Finnair, jest zwolniony z wypłaty odszkodowania, jest zaistnienie tzw. okoliczności nadzwyczajnych. Ustawodawstwo unijne zalicza do nich następujące sytuacje:
W tym miejscu warto też dodać, że w przypadku, kiedy mamy do czynienia z całkowitym odwołaniem lotu lub dość dużym opóźnieniem, wówczas przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia pasażerom posiłków i napojów, możliwości wykonania dwóch rozmów telefonicznych i wysłania dwóch wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej, a także zakwaterowania w hotelu, jeśli jako podróżujący jesteśmy zmuszeni czekać jedną lub więcej nocy na przelot alternatywny.
W sytuacji, kiedy nie otrzymamy tego rodzaju pomocy i w związku z tym musimy ponieść dodatkowe koszty, wówczas mamy prawo do ubiegania się o ich zwrot. Aby uzyskać odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Finnair, trzeba przede wszystkim zachować dokumenty podróży, paragony, faktury itp. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może zostać dołączony do formularza o rekompensatę finansową w związku z zakłóceniami w przelocie.
Chcąc ubiegać się o należną rekompensatę pieniężną, możemy działać samodzielnie lub skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów ze SkyHelp. Jeśli zdecydujemy się podjąć działania na własną rękę, wówczas w pierwszej kolejności należy skierować reklamację do przewoźnika, a więc do finlandzkich linii lotniczych Finnair. W zgłoszeniu trzeba dokładnie opisać całe zdarzenie oraz czynniki, które spowodowały zakłócenie w przelocie powodujące konieczność wypłaty odszkodowania na mocy europejskiego rozporządzenia WE 261/2004. Po odebraniu wniosku przewoźnikowi przysługuje trzydzieści dni na ustosunkowanie się do naszego roszczenia (termin ten reguluje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów z dnia 23 września 2016 roku). Kiedy reklamacja nie zostanie uznana, wówczas jako pasażerowie mamy dwa dalsze sposoby postępowania – poprzez drogę administracyjną lub sądową.
Jeśli zdecydujemy się na ubieganie się o odszkodowanie za opóźniony lot od Finnair na drodze administracyjnej, wtedy do skargi należy dołączyć szereg niezbędnych dokumentów takich jak:
Ponadto konieczne jest wypełnienie unijnego formularza skargi na przewoźnika, w którym muszą się znaleźć nasze dane personalne oraz precyzyjne informacje dotyczące trudności w rejsie. Wszystkie dokumenty należy przekazać do Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Komisji Ochrony Praw Pasażerów.
Dochodzenie roszczenia na drodze sądowej jest nieco bardziej skomplikowane, a co więcej, dość czasochłonne, gdyż cała procedura może trwać nawet dziewięć miesięcy. Bardzo rzadko bowiem zdarzają się sytuacje, w których linie lotnicze od razu decydują się na wypłatę należnego pasażerowi odszkodowania za odwołany czy opóźniony lot.
Złóż wniosek terazW sytuacji, gdy zdecydujesz się na samodzielne złożenie wniosku do finlandzkiego przewoźnika, możesz spodziewać się, że zostanie on odrzucony. Dlatego, jeśli nie masz doświadczenia w tego typu procedurach, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, dzięki którym uzyskasz należną rekompensatę pieniężną za zakłócenia podczas przelotu.
Chcąc ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Finnair, należy przede wszystkim zachować wszystkie niezbędne dokumenty podróży takie jak:
Ponadto warto zapisać dane lotu, zaplanowany czas odlotu i przylotu, a także faktyczny czas startu oraz lądowania samolotu. Co więcej, dobrze jest też postarać się o to, aby dowiedzieć się, jaka jest rzeczywista przyczyna problemu w przelocie i sprawdzić, czy inne rejsy finlandzkiego przewoźnika także zostały odwołane lub opóźnione.
Posługując się formularzem dostępnym na naszej stronie internetowej, możesz w ciągu kilku minut przekazać nam wszystkie informacje, abyśmy mogli rozpocząć działania w Twojej sprawie. Wieloletnie doświadczenie w branży turystycznej i lotniczej zapewnia nam przewagę, a także stanowi gwarancję skuteczności w ubieganiu się o odszkodowania za odwołany czy opóźniony lot od wielu różnych przewoźników, w tym między innymi od finlandzkich linii lotniczych Finnair. Dzięki specjalistom ze SkyHelp nie będziesz musiał czekać miesiącami na rozpatrzenie wniosku o należną rekompensatę, a pieniądze trafią na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy w ciągu trzydziestu dni. Co więcej, w łatwy sposób możesz też załączyć dane pasażerów, którzy podróżowali razem z Tobą, abyśmy mogli ubiegać się o odszkodowanie także w ich imieniu.