Szanowni Klienci, z dniem 01.06.2022 r. Skyhelp.pl zakończył obsługę nowych spraw. Obecnie procesowane są wyłącznie sprawy Klientów zgłoszone do 31.05.2022 r.
Jeśli chcesz złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, zapraszamy do skorzystania z usług AirCashBack.com.
placeholder-image

Opóźniony lub odwołany lot?

Odszkodowania za odwołany i opóźniony lot

Odszkodowanie od linii lotniczych

Odszkodowanie od Ukraine Airlines za lot

Duża liczba połączeń oferowanych przez Ukraine Airlines wiąże się z licznymi opóźnieniami i odwołaniami lotów. W tej sytuacji warto wiedzieć, jak ubiegać się o odszkodowanie, zwłaszcza że takie prawo przysługuje każdemu pasażerowi zgodnie z rozporządzeniem WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku.

Złóż wniosek teraz

Ukraine International Airlines

W ostatnim czasie Polacy z chęcią korzystają z rejsów oferowanych przez ukraińskie linie. Przewoźnik ten obsługuje połączenia krajowe, europejskie, do Ameryki, Afryki, a także do niektórych krajów azjatyckich, natomiast jego główna baza znajduje się w Kijowie. Ukraińska linia lotnicza działa na rynku od lat dziewięćdziesiątych XX wieku, a została założona przez ukraińską Organizację Lotnictwa Cywilnego oraz irlandzką firmę leasingową Guinness Peat Aviation.

Na mocy europejskich przepisów w przypadku zakłócenia powyżej trzech godzin podróżujący może starać się o odszkodowanie w wysokości od 250 do nawet 600 euro. Sprawdźmy, kiedy ukraińskie linie lotnicze powinny wypłacić rekompensatę pieniężną i jak ubiegać się o zwrot kosztów.

Kiedy Ukraine International Airlines powinno wypłacić rekompensatę?

Jeżeli doświadczyłeś zakłóceń w trakcie rejsu z linią, na którego skutek dotarłeś w miejsce docelowe o trzy godziny później, niż zaplanowano, wówczas zgodnie z ustawodawstwem unijnym możesz ubiegać się o odszkodowanie od przewoźnika.

Według rozporządzenia WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady jako pasażer możesz złożyć wniosek o rekompensatę, w sytuacji, gdy:

  • przyleciałeś do miejsca docelowego z minimum trzygodzinnym opóźnieniem,
  • odprawa odbyła się zgodnie z czasem, czyli około czterdziestu pięciu minut przed planowanym startem samolotu,
  • trudności, których doświadczyłeś podczas rejsu, dotyczą lotu mającego miejsce nie więcej niż trzy lata temu,
  • zakłócenie zostało spowodowane przez linię lotniczą, w tym przypadku przez Ukraine Airlines (dotyczyły np. problemów technicznych maszyny),
  • lot rozpoczął lub zakończył się w jednym z krajów przynależących do Unii Europejskiej.

O odszkodowanie za opóźniony lub anulowany lot od ukraińskiej linii lotniczej nie można natomiast ubiegać się, kiedy zakłócenia zostały spowodowane przez zaistnienie tzw. nadzwyczajnych okoliczności. Zgodnie z wyżej przywołanym rozporządzeniem WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady zalicza się do nich między innymi: nieprzewidziane sytuacje o charakterze medycznym, uderzenie pioruna, zamknięcie lotniska startu lub lądowania z uwagi na bezpieczeństwo podróżujących, alarm bombowy na pokładzie, czy zamknięcie portu lotniczego odlotu lub przylotu z powodu warunków meteorologicznych. Za strajki personelu lotniska linie lotnicze także nie ponoszą odpowiedzialności.

Wiele osób zastanawia się również, o odszkodowanie, w jakiej wysokości można walczyć z powodu zakłócenia w rejsie. Kwota rekompensaty pieniężnej jest uzależniona przede wszystkim od długości przelotu. Pasażer może starać się o zwrot kosztów w wysokości:

  • 250 euro w przypadku lotu o długości do 1500 km,
  • 400 euro w sytuacji przelotu mającego miejsce wewnątrz Wspólnoty Europejskiej dłuższego niż 1500 km oraz pozostałych rejsów o długości od 1500 do 3500 km,
  • 600 euro w przypadku innych lotów.

Jak ubiegać się o zwrot kosztów od Ukraine Airlines?

Istnieją różne sposoby ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lub anulowany lot od ukraińskich linii, a jedną z nich jest działanie na własną rękę. W takim przypadku w pierwszej kolejności należy złożyć reklamację do przewoźnika, w której trzeba precyzyjnie opisać zdarzenie powodujące konieczność wypłaty rekompensaty finansowej.

Po odebraniu reklamacji przewoźnik ma trzydzieści dni na rozpatrzenie przesłanego wniosku (termin ten jest regulowany ustawą z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich). Po upływie tego terminu, w przypadku, gdy reklamacja nie zostanie uznana przez ukraińskie linie pasażer ma do wyboru dwie możliwości dalszego dochodzenia roszczenia – na drodze sądowej lub administracyjnej.

W sytuacji, gdy zdecydujemy się na dochodzenie odszkodowania na drodze administracyjnej, do skargi należy dołączyć szereg dokumentów takich jak kopia reklamacji skierowanej do przewoźnika, kopia odpowiedzi linii na reklamację, kopia potwierdzenia rezerwacji na dany rejs, a także oświadczenie o zgodności wyżej wymienionych dokumentów.

Ponadto podróżujący chcący ubiegać się o rekompensatę pieniężną, musi przygotować oraz wypełnić unijny formularz skargi na przewoźnika, w którym znajdą się dane personalne pasażera oraz szczegółowe informacje na temat zakłócenia lotniczego. Skargę wraz z kompletem dokumentów należy przesłać do Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Komisji Ochrony Praw Pasażerów.

W przypadku, gdy zechcemy dochodzić odszkodowania na drodze sądowej, wówczas schemat postępowania jest bardzo podobny. Trzeba jednak wiedzieć, że średni czas rozpatrywania tego typu spraw to zwykle około dziewięciu-dziesięciu miesięcy. Bardzo rzadko zdarza się, że przewoźnik od razu wypłaca należną rekompensatę.

Złóż wniosek teraz

Pomoc w uzyskaniu odszkodowania za odwołany / opóźniony lot

Jeżeli doświadczyłeś zakłóceń w trakcie rejsu z linią, wówczas chcąc starać się o zwrot kosztów, wcale nie musisz wypełniać skomplikowanych formularzy i przechodzić zawiłych procedur. Nasz zespół doświadczonych i wysoce wykwalifikowanych ekspertów doskonale zna branżę turystyczną oraz lotniczą, dlatego dzięki nam nie będziesz musiał czekać długimi miesiącami na rozpatrzenie Twojego wniosku o rekompensatę pieniężną z powodu opóźnienia, czy odwołania lotu.

Doskonale wiemy, że proces ubiegania się o zwrot kosztów od linii dla wielu klientów jest skomplikowany i zawiły, a co więcej, część podróżujących z tej przyczyny nawet rezygnuje ze starania się o odszkodowanie. My jesteśmy w stanie rozwiązać problem za Ciebie – wystarczy, że poświęcisz kilka minut na wypełnienie wniosku znajdującego się na naszej stronie internetowej i przekażesz nam wszystkie niezbędne dane, abyśmy mogli rozpocząć działania w Twojej sprawie.

Pamiętaj, jeżeli nie podróżowałeś sam, możesz zgłosić wszystkie osoby, których dotyczy zakłócenie w rejsie, aby nasi eksperci mogli walczyć o zwrot pieniędzy również w imieniu Twoich towarzyszy. Dzięki naszym specjalistom i kilku minutom poświęconym na wypełnienie formularza możesz liczyć na w pełni profesjonalną obsługę oraz szybkiego zwrotu gotówki na konto.

Poniżej prezentujemy, jak wygląda procedura ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot z pomocą SkyHelp:

  • zgłaszasz nam swój rejs za pomocą formularza dostępnego na naszej stronie, co zajmuje zaledwie kilka minut,
  • otrzymane zgłoszenie poddajemy weryfikacji, która w każdym przypadku zawsze jest darmowa – w sytuacji, gdy nie uzyskamy wszystkich potrzebnych danych, poprosimy Cię o ich uzupełnienie,
  • zgłoszenie przekazujemy do linii i czekamy na odpowiedź przewoźnika, co zwykle nie trwa dłużej niż trzydzieści dni,
  • wypłacamy odszkodowanie na wskazany przez Ciebie numer rachunku bankowego.
Nie czekaj

Z nami czekają Cię 3 kroki aby uzyskać odszkodowanie – kilka minut na wypełnienie wniosku

kroki ikona

Wypełniasz wniosek na naszej stronie

Zajmie Ci to jedynie kilka minut.

kroki ikona

My indywidualnie weryfikujemy Twój lot

Zgłaszamy wniosek o odszkodowanie do linii lotniczych w Twojej sprawie. Informujemy Cię na bieżąco o postępach.

kroki ikona

Wypłacamy Ci uzyskane odszkodowanie

Pobieramy prowizję jedynie w przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku. Nie ponosisz innych kosztów.