Szanowni Klienci, z dniem 01.06.2022 r. Skyhelp.pl zakończył obsługę nowych spraw. Obecnie procesowane są wyłącznie sprawy Klientów zgłoszone do 31.05.2022 r.
Jeśli chcesz złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, zapraszamy do skorzystania z usług AirCashBack.com.
placeholder-image

Opóźniony lub odwołany lot?

Odszkodowania za odwołany i opóźniony lot

Odszkodowanie od linii lotniczych

Odszkodowanie za opóźniony lot Wizzair

Jedną z popularniejszych linii lotniczych, która koncentruje swoje działania głównie na terenie Europy Środkowej i Wschodniej, jest Wizz Air. Ten węgierski przewoźnik jest obecny na rynku od 2004 roku, posiadając dwadzieścia sześć baz operacyjnych, z których pięć mieści się w Polsce (w Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Warszawie i Wrocławiu).

Złóż wniosek teraz

Wizz Air

Firma może poszczycić się nie tylko doskonale rozbudowaną flotą, składającą się głównie z samolotów typu Airbus A320, ale także najnowocześniejszymi technologiami, które pozwalają świadczyć najwyższą jakość usług lotniczych w przystępnej cenie.

Chociaż przewoźnik dokłada wszelkich starań, by loty odbywały się według ustalonego rozkładu, to jednak niekiedy zdarzają się sytuacje, że dochodzi do różnego rodzaju zakłóceń powodujących opóźnienie lotu. Niestety większość pasażerów nie jest świadoma swoich praw, nie wiedząc, że może ubiegać się o odszkodowanie od Wizz Air. Sprawdź, jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać rekompensatę.

Odszkodowanie za odwołany lot

Każdego roku ogromna liczba pasażerów doświadcza wielu różnorodnych zakłóceń w przelocie takich jak odwołanie czy opóźnienie samolotu, za które należy się zwrot pieniędzy. Zdecydowana większość nie wie o przysługujących im prawach, a wniosek o należną rekompensatę składa zaledwie ułamek podróżujących.

Tymczasem zgodnie z rozporządzeniem WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku wszyscy pasażerowie podróżujący na terenie Unii Europejskiej mają prawo do ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot w następującej wysokości:

  • 250 euro za opóźnienia wynoszące trzy godziny lub więcej w przypadku przelotów o łącznej długości trasy nieprzekraczającej 1500 km,
  • 400 euro za opóźnienia równające się trzem godzinom lub więcej w przypadku lotów o trasie wynoszącej od 1500 do 3500 km,
  • 300 euro za niezgodności z harmonogramem lotów, które wynoszą od trzech do pięciu godzin,
  • 600 euro w sytuacji, kiedy opóźnienie lotu wyniosło więcej niż cztery godziny w przypadku przelotów o łącznej trasie przekraczającej 3500 km.

W sytuacji, kiedy doszło do pięciogodzinnego lub dłuższego opóźnienia, przewoźnicy, w tym przypadku węgierski Wizz Air, są zobowiązane do zapewnienia swoim pasażerom:

  • pełnego zwrotu środków za przelot,
  • pełnego zwrotu środków za pozostałe połączenia w ramach tej samej rezerwacji, z których nie można było skorzystać w wyniku zmian w harmonogramie,
  • lotu powrotnego do pierwotnego miejsca odlotu, a więc przetransportowanie na port lotniczy, z którego została rozpoczęta podróż,
  • wyżywienia i napojów,
  • dostępu do telefonu oraz poczty elektronicznej,
  • zakwaterowania, pod warunkiem, że przelot opóźni się o całą noc, a także środka transportu między portem lotniczym a hotelem.

Jak uzyskać reklamacje za opóźnienie lotu od Wizz Air?

Proces reklamacyjny ze SkyHelp jest bardzo prosty w obsłudze, a samo dostarczenie nam niezbędnych informacji o przelocie zajmuje zaledwie kilka minut. Wypełniając wniosek dostępny na naszej stronie internetowej, możesz mieć pewność, że należne Ci środki znajdą się na wskazanym przez Ciebie rachunku bankowym tak szybko, jak to tylko możliwe.

Chcąc ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot od Wizzair, możesz złożyć stosowny formularz reklamacyjny za pośrednictwem witryny węgierskiego przewoźnika lub przesłać odpowiedni wniosek unijny skargi dotyczący naruszenia praw pasażera.

Jeśli jednak nie chcesz działać na własną rękę, wówczas dobrym rozwiązaniem może okazać się współpraca z naszą firmą. Podejmując z nami współpracę, nie ryzykujesz żadnych kosztów, ponieważ opłaty pobieramy wyłącznie od wypłaconego odszkodowania.

Kiedy przysługuje odszkodowanie, a kiedy nie?

Zgodnie z przywołaną już wyżej regulacją WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, o rekompensatę w przypadku, gdy lot jest opóźniony bądź odwołany, mogą ubiegać się wszyscy pasażerowie podróżujący na terenie Unii Europejskiej, bez względu na obywatelstwo.

Warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie od Wizzair są następujące:

  • trasa lotu – zgodnie z przepisami obowiązującymi na obszarze krajów członkowskich UE, w sytuacji, kiedy zakłócony przelot jest obsługiwany przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie, wówczas każdy z podróżujących ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za lot, pod warunkiem, że lotnisko początkowe lub docelowe znajduje się na terenie któregoś z państw europejskich,
  • okoliczności – rozporządzenie unijne wyraźnie wskazuje także, że pasażerowie mogą ubiegać się o rekompensatę, jeżeli opóźnienie samolotu nie zostało spowodowane przez zaistnienie tzw. nadzwyczajnych okoliczności,
  • czas na złożenie wniosku – reklamacja za zakłócenia podczas przelotu zwykle powinna zostać złożona w ciągu trzech lat, tutaj jednak trzeba zaznaczyć, że okres przedawnienia jest dość zróżnicowany w różnych krajach europejskich – w Polsce czas ten wynosi rok, natomiast np. w Wielkiej Brytanii wynosi już on sześć lat.

Złóż wniosek teraz

Warunki uzyskania odszkodowania od Wizz Air

To, czy przysługuje Ci możliwość ubiegania się o odszkodowanie od Wizzair, zależy od kilku czynników. Ogólnie rzecz biorąc, wszystko jest uzależnione od tego, czy zakłócenia w przelocie zostały spowodowane z winy przewoźnika.

Niekiedy zdarza się tak, że Wizzair proponuje swoim podróżnym kupony lub vouchery, które można wykorzystać na jego stronie internetowej, dokonując rezerwacji na usługi lotnicze. Trzeba jednak podkreślić, że bardzo często wartość tego typu rabatów jest po prostu niższa od należnej rekompensaty.

Warto też pamiętać, że jeśli lot został odwołany bądź opóźniony na skutek tzw. okoliczności nadzwyczajnych, rozumianych jako sytuacje niezależne od przewoźnika, wówczas raczej nie mamy większych szans na uzyskanie odszkodowania.

Do takich okoliczności zalicza się między innymi strajki personelu lotniska lub pracowników kontroli ruchu lotniczego, uderzenie pioruna, nieprzewidziane sytuacje o charakterze medycznym, alarm bombowy na pokładzie samolotu oraz zamknięcie lotniska odlotu lub przylotu z powodu warunków meteorologicznych.

W sytuacji, gdy Wizzair tłumaczy opóźnienie lub odwołanie lotu usterkami technicznymi, czy innymi problemami operacyjnymi, wówczas okoliczności te nie zaliczają się do wspomnianych wyżej sytuacji nadzwyczajnych.

W przypadku, kiedy doświadczysz problemów z przelotem, możesz złożyć reklamację za pośrednictwem naszego serwisu. W tym celu niezbędne jest przedstawienie wszystkich dokumentów podróży (karty podkładowej, biletu elektronicznego, potwierdzenia rezerwacji, zawiadomienia o opóźnieniu), danych dotyczących przelotu, a także przyczyny problemu.

Nasi specjaliści nie tylko pomogą Ci w załatwieniu wszelkich formalności, ale także zweryfikują, czy rzeczywiście należy Ci się odszkodowanie. Opłatę pobierzemy tylko w sytuacji, kiedy uda nam się wywalczyć należną rekompensatę, nie pobierając żadnych prowizji. Dzięki temu, że doskonale znamy zasady europejskiego rynku lotniczego i prawa pasażerów, jesteśmy w stanie uzyskać zwrot kosztów za zakłócony przelot nawet do 600 euro.

Nie czekaj

Z nami czekają Cię 3 kroki aby uzyskać odszkodowanie – kilka minut na wypełnienie wniosku

kroki ikona

Wypełniasz wniosek na naszej stronie

Zajmie Ci to jedynie kilka minut.

kroki ikona

My indywidualnie weryfikujemy Twój lot

Zgłaszamy wniosek o odszkodowanie do linii lotniczych w Twojej sprawie. Informujemy Cię na bieżąco o postępach.

kroki ikona

Wypłacamy Ci uzyskane odszkodowanie

Pobieramy prowizję jedynie w przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku. Nie ponosisz innych kosztów.