Załoga od działań specjalnych
Jedną z popularniejszych linii lotniczych, która koncentruje swoje działania głównie na terenie Europy Środkowej i Wschodniej, jest Wizz Air. Ten węgierski przewoźnik jest obecny na rynku od 2004 roku, posiadając dwadzieścia sześć baz operacyjnych, z których pięć mieści się w Polsce (w Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Warszawie i Wrocławiu). Firma może poszczycić się nie tylko doskonale rozbudowaną flotą, składającą się głównie z samolotów typu Airbus A320, ale także najnowocześniejszymi technologiami, które pozwalają świadczyć najwyższą jakość usług lotniczych w przystępnej cenie. Chociaż przewoźnik dokłada wszelkich starań, by loty odbywały się według ustalonego rozkładu, to jednak niekiedy zdarzają się sytuacje, że dochodzi do różnego rodzaju zakłóceń powodujących opóźnienie lotu. Niestety większość pasażerów nie jest świadoma swoich praw, nie wiedząc, że w takiej sytuacji może ubiegać się o odszkodowanie od Wizz Air. Sprawdź, jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać rekompensatę i w jakich sytuacjach nie można starać się o zwrot pieniędzy za odwołany lot.
Złóż wniosek terazKażdego roku ogromna liczba pasażerów doświadcza wielu różnorodnych zakłóceń w przelocie takich jak odwołanie czy opóźnienie samolotu, za które należy się zwrot pieniędzy. Zdecydowana większość nie wie o przysługujących im prawach, a wniosek o należną rekompensatę składa zaledwie ułamek podróżujących.
Tymczasem zgodnie z rozporządzeniem WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku wszyscy pasażerowie podróżujący na terenie Unii Europejskiej mają prawo do ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot w następującej wysokości:
W sytuacji, kiedy doszło do pięciogodzinnego lub dłuższego opóźnienia, linie lotnicze, w tym przypadku węgierski przewoźnik Wizz Air, są zobowiązane do zapewnienia swoim pasażerom:
Proces ubiegania się o reklamacje za odwołany lot ze SkyHelp jest bardzo prosty w obsłudze, a samo dostarczenie nam niezbędnych informacji o przelocie zajmuje zaledwie kilka minut. Wypełniając wniosek dostępny na naszej stronie internetowej, możesz mieć pewność, że należne Ci środki znajdą się na wskazanym przez Ciebie rachunku bankowym tak szybko, jak to tylko możliwe.
Chcąc ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot od Wizzair, możesz złożyć stosowny formularz reklamacyjny za pośrednictwem witryny węgierskiego przewoźnika lub przesłać odpowiedni wniosek unijny skargi dotyczący naruszenia praw pasażera. Jeśli jednak nie chcesz działać na własną rękę, wówczas dobrym rozwiązaniem może okazać się współpraca z naszą firmą. Podejmując z nami współpracę, nie ryzykujesz żadnych kosztów, ponieważ opłaty pobieramy wyłącznie od wypłaconego odszkodowania.
Zgodnie z przywołaną już wyżej regulacją WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, o rekompensatę za odwołanie lub opóźnienie lotu mogą ubiegać się wszyscy pasażerowie podróżujący na terenie Unii Europejskiej, bez względu na obywatelstwo.
Warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie od Wizzair są następujące:
To, czy przysługuje Ci możliwość ubiegania się o odszkodowanie za odwołany lot od Wizzair, zależy od kilku czynników. Ogólnie rzecz biorąc, wszystko jest uzależnione od tego, czy zakłócenia w przelocie zostały spowodowane z winy przewoźnika. Niekiedy zdarza się tak, że Wizzair proponuje swoim podróżnym kupony lub vouchery, które można wykorzystać na jego stronie internetowej, dokonując rezerwacji na usługi lotnicze. Trzeba jednak podkreślić, że bardzo często wartość tego typu rabatów jest po prostu niższa od należnej rekompensaty.
Warto też pamiętać, że jeśli do zakłóceń w przelocie doszło na skutek tzw. okoliczności nadzwyczajnych, rozumianych jako sytuacje niezależne od przewoźnika, wówczas raczej nie mamy większych szans na uzyskanie odszkodowania za opóźniony lot. Do takich okoliczności zalicza się między innymi strajki personelu lotniska lub pracowników kontroli ruchu lotniczego, uderzenie pioruna, nieprzewidziane sytuacje o charakterze medycznym, alarm bombowy na pokładzie samolotu oraz zamknięcie lotniska odlotu lub przylotu z powodu warunków meteorologicznych. W sytuacji, gdy Wizzair tłumaczy opóźnienie lub odwołanie lotu usterkami technicznymi, czy innymi problemami operacyjnymi, wówczas okoliczności te nie zaliczają się do wspomnianych wyżej sytuacji nadzwyczajnych.
W przypadku, kiedy doświadczysz problemów z przelotem, możesz złożyć reklamację za pośrednictwem naszego serwisu. W tym celu niezbędne jest przedstawienie wszystkich dokumentów podróży (karty podkładowej, biletu elektronicznego, potwierdzenia rezerwacji, zawiadomienia o opóźnieniu), danych dotyczących przelotu, a także przyczyny problemu. Nasi specjaliści nie tylko pomogą Ci w załatwieniu wszelkich formalności, ale także zweryfikują, czy rzeczywiście należy Ci się odszkodowanie za odwołany lot. Opłatę pobierzemy tylko w sytuacji, kiedy uda nam się wywalczyć należną rekompensatę, nie pobierając żadnych prowizji. Dzięki temu, że doskonale znamy zasady europejskiego rynku lotniczego i prawa pasażerów, jesteśmy w stanie uzyskać zwrot kosztów za zakłócony przelot nawet do 600 euro.