Szanowni Klienci, z dniem 01.06.2022 r. Skyhelp.pl zakończył obsługę nowych spraw. Obecnie procesowane są wyłącznie sprawy Klientów zgłoszone do 31.05.2022 r.
Jeśli chcesz złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, zapraszamy do skorzystania z usług AirCashBack.com.
baner
Blog

Podróż samolotem w dobie koronawirusa – co i jak?

Jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują na lotnisku w czasie pandemii COVID-19? Czy należy Ci się zwrot pieniędzy za opóźniony lot? Czy przysługuje odszkodowanie za odwołany samolot? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania – zapraszamy Cię do lektury tego artykułu. Mamy nadzieję, że wskazówki w nim zawarte będą dla Ciebie pomocne.

Koronawirus – jak przygotować się do podróży lotniczej?

Wirus zmienił sposób myślenia i działania milionów osób, ale ryzyko zachorowania na SARS CoV-2 wciąż rośnie. W tej sytuacji Agencja UE ds. Bezpieczeństwa Lotniczego wraz z Europejskim Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób podjęły decyzje, których celem jest aktywna walka z pandemią. Dlatego, gdy wybierasz się na odprawę, pamiętaj, że:

  • osoby towarzyszące nie mogą wejść z Tobą na lotnisko – w tym miejscu mogą przebywać jedynie pasażerowie i pracownicy portu,
  • zarówno na lotnisku, jak i w samolocie musisz mieć maseczkę zakrywającą nos i usta – powinna ona być zmieniana co min. 4 h, dlatego należy zabrać kilka sztuk, by zadbać o bezpieczeństwo,
  • musisz zachować dystans społeczny – zalecana odległość wynosi min. 1,5 m,
  • powinieneś zminimalizować kontakt z różnymi powierzchniami i często myć oraz dezynfekować ręce,
  • masz obowiązek wypełnienia Karty Lokalizacji Podróżnego,
  • nie wolno chodzić po pokładzie samolotu bez uzasadnionej potrzeby.

Jak widzisz przestrzeganie zasad i procedur z pewnością wpływa na poprawę bezpieczeństwa. Dodatkowo w większości samolotów instalowane są filtry HEPA, które oczyszczają powietrze, w tym z cząsteczek wirusa.

Odwołany lot – czy otrzymasz odszkodowanie z powodu COVID-19?

Pandemia w świetle prawa postrzegana jest jako sytuacja nadzwyczajna. Dlatego odnoszą się do niej przepisy wynikające z rozporządzenia EU 161/04, które mają na celu m.in. ochronę interesów pasażerów. Z treści tego dokumentu wynika, że w czasie występowania COVID-19 za odwołany lot nie przysługuje odszkodowanie. Zapis ten ma zastosowanie również wówczas, gdy przewoźnik poinformował klientów o tym fakcie w terminie krótszym niż 2 tygodnie.

Niemniej, znane linie lotnicze, takie jak:

  • Lufthansa,
  • Ryanair,
  • KLM,
  • Wizz Air,
  • Air France,
  • EasyJet,
  • SAS Airlines,
  • British Airways,
  • Enter Air,
  • Smartwings,
  • Ukraine Airlines,
  • LOT Polish Airlines,

w trosce o swoich pasażerów proponują za odwołane loty rekompensatę. Jest ona uregulowana przez przepisy UE, które zobowiązują przewoźników do:

  • zwrotu równowartości zapłaconego biletu,
  • zaproponowania alternatywnego przelotu,
  • zmiany terminu na datę, która będzie dla Ciebie dogodna.

Niektóre spośród firm lotniczych proponują także vouchery w miejsce gotówki. Taka rekompensata za opóźnienie lub odwołanie samolotu jest alternatywną formą rozliczenia. Dlatego klient nie musi jej akceptować i może poprosić o przelew środków na konto.

Podsumowanie

Na zakończenie chcemy podkreślić fakt, że w czasie pandemii podniebne podróże odbywają się w zgodzie z procedurami opracowanymi przez Komisję Europejską. Jednym z ważniejszych nakazów rozporządzenia UE jest obowiązek używania środków ochrony osobistej, które minimalizują ryzyko zarażenia się wirusem. Dodatkowo pamiętaj, że pomimo niesprzyjających okoliczności reklamacja jest opcją, z której możesz skorzystać. Jeśli nie masz pewności jak ją złożyć, zawsze możesz skontaktować się z nami.

Czytaj naszego bloga
Te artykuły mogą Cię zainteresować

Znajdziesz tutaj wiele wskazówek, dzięki którym dobrze przygotujesz się do podróży ale również będziesz znać swoje prawa w przypadku zakłóconego lotu.

placeholder-image
książka ikona

Odszkodowanie za kredyt we frankach

Odszkodowanie za kredyt we frankach

Jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują na lotnisku w czasie pandemii COVID-19? Czy należy Ci się zwrot pieniędzy za opóźniony lot? Czy przysługuje odszkodowanie za odwołany samolot? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania – zapraszamy Cię do lektury tego artykułu. Mamy nadzieję, że wskazówki w nim zawarte będą dla Ciebie pomocne.

placeholder-image
książka ikona

Powstał nowy Ranking Kancelarii Odszkodowawczych

Powstał nowy Ranking Kancelarii Odszkodowawczych

Jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują na lotnisku w czasie pandemii COVID-19? Czy należy Ci się zwrot pieniędzy za opóźniony lot? Czy przysługuje odszkodowanie za odwołany samolot? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania – zapraszamy Cię do lektury tego artykułu. Mamy nadzieję, że wskazówki w nim zawarte będą dla Ciebie pomocne.

placeholder-image
książka ikona

Upadłość biura podróży 2022 – jak postępować?

Upadłość biura podróży 2022 – jak postępować?

Jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują na lotnisku w czasie pandemii COVID-19? Czy należy Ci się zwrot pieniędzy za opóźniony lot? Czy przysługuje odszkodowanie za odwołany samolot? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania – zapraszamy Cię do lektury tego artykułu. Mamy nadzieję, że wskazówki w nim zawarte będą dla Ciebie pomocne.

placeholder-image
książka ikona

Prawa pasażerów – co musisz wiedzieć?

Prawa pasażerów – co musisz wiedzieć?

Jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują na lotnisku w czasie pandemii COVID-19? Czy należy Ci się zwrot pieniędzy za opóźniony lot? Czy przysługuje odszkodowanie za odwołany samolot? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania – zapraszamy Cię do lektury tego artykułu. Mamy nadzieję, że wskazówki w nim zawarte będą dla Ciebie pomocne.