Szanowni Klienci, z dniem 01.06.2022 r. Skyhelp.pl zakończył obsługę nowych spraw. Obecnie procesowane są wyłącznie sprawy Klientów zgłoszone do 31.05.2022 r.
Jeśli chcesz złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, zapraszamy do skorzystania z usług AirCashBack.com.
baner
Blog

Sprawdź, jak i gdzie złożyć wniosek o odszkodowanie za odwołany lot

Duże natężenie ruchu lotniczego (statystyki wskazują na ponad 25 tys. samolotów kursujących nad Unią Europejską) oraz wewnętrzne problemy organizacyjne przewoźników mogą doprowadzić do zaburzeń w planowanych harmonogramach. Twój lot został anulowany? Oznacza to, że linie lotnicze nie dotrzymały umowy zawartej w momencie sprzedaży biletu i masz prawo złożyć reklamację. Przeczytaj nasz poradnik i sprawdź, jak oraz gdzie złożyć wniosek o odszkodowanie za odwołany lot, aby odzyskać należne Ci pieniądze.

Odszkodowanie za odwołany lot

Anulowanie lotu to złamanie umowy zawartej z osobami kupującymi bilet. To oznacza, że przewoźnicy mają obowiązek wynagrodzić taką sytuację pasażerom, wypłacając im odszkodowanie za odwołaną podróż. Wynosi ono:

  • 250 euro – dla trasy o długości do 1 500 km,
  • 400 euro – dla lotu o długości od 1 500 do 3 500 km,
  • 600 euro – trasy dłuższe niż 3 500 km (i trasy poza UE).

Przepisy przewidują jednak zmniejszenie odszkodowania o 50% przy zapewnieniu pasażerom lotu alternatywnego. Na trasach do 1 500 km czas dotarcia do miejsca docelowego nie może jednak opóźnić się o 2 godziny, od 1 500 do 3 500 km o 3 godziny, a powyżej 3 500 km o 4 godziny.

Odszkodowania lotnicze za odwołany lot – kiedy nie przysługują?

Warto wiedzieć, że odszkodowania za odwołany lot nie przysługują, gdy pasażer zostanie poinformowany o takim fakcie minimum 14 dni przed planowanym terminem wylotu. Przewoźnik zapewni mu lot alternatywny w podobnym czasie i warunkach lub samolot nie wyleciał z lotniska z powodu okoliczności nadzwyczajnych.

Jak i gdzie złożyć wniosek o odszkodowanie za odwołany lot?

Gdy Twój lot zostanie odwołany, pamiętaj o zachowaniu karty pokładowej z 6-cyfrowym numerem rezerwacji, biletu elektronicznego oraz wszystkich innych dokumentów, które potwierdzają fakt wykupienia podróży.

Wniosek o odszkodowanie lotnicze należy skierować do przewoźnika, który miał obsługiwać anulowaną podróż (dotyczy to także biletów na loty czarterowe wykupionych w biurach podróży). Adresy prawne do korespondencji można znaleźć na oficjalnych stronach firm. LOT, Enter Air, WizzAir, Lufthansa, Ryanair, Finnair, KLM, SAS Airlines i inne spółki udostępniają gotowe wzory formularza reklamacyjnego. Wtedy musisz jedynie go uzupełnić i przesłać na odpowiedni adres (listem poleconym za potwierdzeniem odbioru). Do reklamacji zawsze powinieneś dołączyć dokumenty potwierdzające fakt wykupienia rezerwacji.

Odszkodowanie za odwołany lot – skorzystaj z profesjonalnej pomocy

Firmy niechętnie wypłacają pasażerom rekompensaty. Cała procedura wymaga znajomości przepisów oraz rozwiązań stosowanych przez poszczególnych przewoźników. Może ona przedłużyć się nawet do 12 miesięcy.

Z tego powodu najwygodniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z fachowej pomocy. W firmie Sky Help szybko i skutecznie uzyskujemy odszkodowania za odwołany lub opóźniony lot. Wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie, a nasi fachowcy przeanalizują sytuację i wskażą, jakie dokumenty należy dostarczyć. Następnie zajmą się wszystkimi formalnościami w celu uzyskania należności. Pieniądze przelejemy bezpośrednio na podane konto, a Ty zapłacisz prowizję za pomoc wyłącznie wtedy, gdy uda się nam odnieść sukces.

Zapraszamy do kontaktu – pomożemy Ci odzyskać Twoją należność!

Czytaj naszego bloga
Te artykuły mogą Cię zainteresować

Znajdziesz tutaj wiele wskazówek, dzięki którym dobrze przygotujesz się do podróży ale również będziesz znać swoje prawa w przypadku zakłóconego lotu.

placeholder-image
książka ikona

Odszkodowanie za kredyt we frankach

Odszkodowanie za kredyt we frankach

Duże natężenie ruchu lotniczego (statystyki wskazują na ponad 25 tys. samolotów kursujących nad Unią Europejską) oraz wewnętrzne problemy organizacyjne przewoźników mogą doprowadzić do zaburzeń w planowanych harmonogramach. Twój lot został anulowany? Oznacza to, że linie lotnicze nie dotrzymały umowy zawartej w momencie sprzedaży biletu i masz prawo złożyć reklamację

placeholder-image
książka ikona

Powstał nowy Ranking Kancelarii Odszkodowawczych

Powstał nowy Ranking Kancelarii Odszkodowawczych

Duże natężenie ruchu lotniczego (statystyki wskazują na ponad 25 tys. samolotów kursujących nad Unią Europejską) oraz wewnętrzne problemy organizacyjne przewoźników mogą doprowadzić do zaburzeń w planowanych harmonogramach. Twój lot został anulowany? Oznacza to, że linie lotnicze nie dotrzymały umowy zawartej w momencie sprzedaży biletu i masz prawo złożyć reklamację

placeholder-image
książka ikona

Upadłość biura podróży 2022 – jak postępować?

Upadłość biura podróży 2022 – jak postępować?

Duże natężenie ruchu lotniczego (statystyki wskazują na ponad 25 tys. samolotów kursujących nad Unią Europejską) oraz wewnętrzne problemy organizacyjne przewoźników mogą doprowadzić do zaburzeń w planowanych harmonogramach. Twój lot został anulowany? Oznacza to, że linie lotnicze nie dotrzymały umowy zawartej w momencie sprzedaży biletu i masz prawo złożyć reklamację

placeholder-image
książka ikona

Prawa pasażerów – co musisz wiedzieć?

Prawa pasażerów – co musisz wiedzieć?

Duże natężenie ruchu lotniczego (statystyki wskazują na ponad 25 tys. samolotów kursujących nad Unią Europejską) oraz wewnętrzne problemy organizacyjne przewoźników mogą doprowadzić do zaburzeń w planowanych harmonogramach. Twój lot został anulowany? Oznacza to, że linie lotnicze nie dotrzymały umowy zawartej w momencie sprzedaży biletu i masz prawo złożyć reklamację